Band polijsten

Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die professioneel mijn horlogeband kan en wil polijsten. Mijn voorkeur gaat uit naar iemand in Zuid Holland en anders is opsturen natuurlijk ook een optie. Ben ook wel benieuwd wat zoiets ongeveer mag kosten

Bij Breitling zelf €120 maar dan moet je ook een service laten uitvoeren.

1 like

Dik Wakker?

4 likes

Cape Cod,

Voor een Tientje

6 likes

Bedankt voor de tip. En de gebrushde delen?

Ja maar heeft nog geen service nodig dus is eigenlijk geen optie

Afplakken, en dan met met groene deel van een schuursponsje in 1 richting rustig doen. Kost je nog eens €0,30

10 likes

Gewoon goed laten doen bij Breitling of andere gecertificeerde uurwerkmaker.
Kost je €280,- en dan is het horloge weer als nieuw en heeft het ook meteen nieuwe pakkingen en een WD test gehad.

Kan alleen geen account aanmaken bij breitling

?
Je kunt toch naar een AD gaan en die sturen 'm op voor je.

1 like

Zoek de dichtstbijzijnde uit, bel ze op en je weet het.

Opgelost!

1 like

Top,bedankt

1 like

Kreeg dit terug via de mail van de juwelier hier in de buurt,die ook Breitling dealer is.

Het is mogelijk om je Breitling te polijsten.

Dat kunnen we op twee manieren realiseren:

1. polijsten via onze goudsmid. Er wordt dan alleen gecontroleerd of het horloge waterdicht is vóór het polijsten. De kosten zijn dan ongeveer € 150/200,00 afhankelijk van de toestand van de kast en de band. Er worden geen pakkingen vervangen en wij kunnen helaas geen garantie geven op de waterdichtheid.
  2. Polijsten via Breitling Nederland. De kast wordt daar gedemonteerd, het uurwerk wordt gecontroleerd en er gaat een nieuwe pakkingset in. De kosten zijn dan ongeveer € 450,00 maar let op: als het horloge niet door de standaard test van Breitling komt, dan krijg je een herziene offerte voor een volledig onderhoud.

dan is die €10,30 van mij zo gek nog niet :wink:

5 likes

Bel/mail Mark eens.
Sowieso Breitling kundig en ook erg aardig en prettig persoon vind ik.

Opsturen is wellicht dan een goede optie.

1 like

Ik ben toch wel even benieuwd. Waarom wil je de band nu al laten doen? Zou je niet wachten tot de eerste service en dan het horloge strak laten trekken?

Bijzonder, op de website van Breitling kom ik op €280,-.
Ben benieuwd welke Breitling dealer dat dan is die er €450,- voor rekent.

Daarbij, als het horloge niet door de standaard test komt en het horloge is zoals je zei van 2023 dan valt dat toch onder garantie ?

Omdat mijn ocd dat niet aankan haha

Persoonlijk zou ik er helemaal niks aan doen, die band ziet er prima uit. Gepolijste links blijven toch kras magneten. Binnen een paar weken ziet het er weer identiek uit.

Zie dat je hem net hebt, kan begrijpen dat je hem graag als nieuw wilt. Echter zou dat mij geen 450 euro waard zijn, nog niet misschien.

2 likes

Dit is hun antwoord,

Beste Dennis,

De ervaring leert dat ze eigenlijk altijd wel iets vinden (meestal een nieuwe kroon) dus ik zet het wat pessimistischer neer dan wellicht nodig is.

Als ik naar de site van Breitling.com kijk dan is de advies voor een gedeeltelijk onderhoud € 220,00 en een polijstservice € 120,00 (op basis van een automatic chronograaf).

Het lastige van Breitling is dat er al vrij snel een reden gevonden wordt voor een herziene offerte. Mocht je besluiten om deze niet goed te keuren, dan zijn de offertekosten van Breitling aangevuld met onze behandelingskosten € 75,00.

Als het horloge langer dan 5/6 jaar geen onderhoud heeft gekregen, dan is de kans vrij groot dat er een offerte voor een volledig onderhoud opgesteld wordt.