Band revisie Breitling Chronospace

Beste horloge vrienden,

Ik heb een vraag over mijn Breitling Chronospace uit 1998, dit is mijn eerste “echte” premium horloge wat ik heb gekocht in 1998 en nog steeds 1ste eigenaar :grin:

Nu heb ik het horloge altijd (en nog steeds) met veel plezier gedragen waardoor er rek op de band is ontstaan.

Nu is mijn vraag is dit type band te reviseren en zo niet heeft iemand een tip waar ik eventueel een gelijke originele band zou kunnen aanschaffen.

Alvast bedankt voor het lezen :wink:

1 like

Wellicht hier informeren?;

https://www.swisstime1884.com/bracelet-repair

(Heb zelf uiteindelijk een revisie van een rouleaux band bij Koster laten doen)

Dank je voor de tip ga daar eens informeren :+1:t2:

Ik vind de rek nogal minimaal. Dit eerste type ‘Professional 1’ band van Breitling (herkenbaar aan de links met pinnen) is duidelijk met een grotere tolerantie vervaardigd dan de latere Pro 1 banden met geschroefde schakels. Dit is althans mijn ervaring na tientallen van deze banden gehad en gezien te hebben.

Mocht je upgraden dan zou ik altijd de ‘geschroefde schakel’ variant kiezen, exact gelijk, maar gewoonweg een betere band.

Ik vind prijzen (gebruikt) meevallen en denk niet veel hoger dan revisie aan een band.

Succes!

2 likes

Dat is ook wat dacht… zo zou ik het ook doen!

Meteen een mooie update en heb je weer jaren plezier van het horloge :slight_smile:

Dank je voor de tip ik ga het eens uitzoeken wat er te koop is :wink:

Dank je :+1:t3:

Heb je wellicht type nummer van de nieuwere Pro banden? En past die dan op de de Colt A64350?

Ben ook op zoek naar revisie of vervanging

Die gaat niet meer reageren;

1 like

… Ener, Rene, Coin, Roald…

:see_no_evil::sweat_smile:

Ener, Rene, en nog tientallen andere accounts is gewoon niet goed.

Rene84 is een andere, die heeft mensen opgelicht.