Band seiko

Heb bij mijn seiko stalen band dat er elke keer een schakel los zit omdat er een pinnetje los zit,het gaat steeds om verschillende.
Wat is de beste en goedkoopste oplossing,een nieuwe band of alle pinnetjes laten vervangen(of is het dan nog niet verholpen?)

Type band?48 q 6 z-I??
seiko 7t32-7g90 quartz

zijn het pinnetjes die je schroeft ? anders gewoon ff wat zekeren met secondelijm

wilco Schreef:

zijn het pinnetjes die je schroeft ? anders gewoon
ff wat zekeren met secondelijm

Nee ,je kunt ze erdoorheen duwen

Je kan het kopje van dat pennetje wat verder openplooien.
Die pennetjes zijn splitpennen, dus gespleten (2 helften), die onderaan aan mekaar vastzitten.
Is dan iets dikker, en zal dan wel blijven zitten.
Opletten dat je het pennetje niet té ver openplooit. Het uiteinde breekt nogal gemakkelijk…Dan heb je echt twee helften…waar je niets meer mee bent.

Ook nog een optie is, een dikker pennetje gebruiken. Deze bestaan ook in dikkere uitvoering.

Ook van belang is, de richting waarin het pennetje in de band moet.
Meestal is een gaatje groter dan langs de andere kant.

Wat ik soms doe, in gevallen dat beide gaatjes echt te groot zijn, dat is een staafje zilver erdoorheen steken, en dan “reveren”. Dat staafje komt er dan vast en zeker nooit meer uit! (eerst frees ik het gaatje wat breder, zodat het uiteinde van het zilveren pennetje verzonken ligt in de schakel, zodat het vanop de zijkant bijna niet te zien is. Een effectieve methode, die al meermaals z’n nut heeft bewezen!