Succes, ik gebruik die dingen niet want ik vind het veel te omslachtig……
Kanonnen, hoezo is zo’n ding zo duur? Al kijk ik naar het hele pakket wat ik voor een tientje kreeg, lijkt het me dat ze dit toch ook wel voor een tientje kunnen verkopen
Als je echt vaak banden verwisseld, op horloges waar een krasje duur betaald wordt, is zo’n duur apparaatje de moeite waard. Misschien dan
Overigens ga ik morgen naar iemand toe die vaker banden verwisseld, hopelijk kan hij me wat wijzer maken.
Slim om met een setje van €10 op een Tudor te gaan oefenen
Het ziet er zo makkelijk uit.
Het oefenen was al gauw gestopt toen ik er achter kwam dat het minder gemakkelijk ging dan ik dacht. Morgen even meekijken bij iemand, zal vast geen hogere wiskunde zijn maar iets mis ik
Als ik een kant er schuin in doe, lukt het past het er niet meer in. Ook als ik die spring bar laat uitsteken aan de andere kant
Nogmaals ik doe gegarandeerd iets fout hoor, enkel die spring bar prik ik er natuurlijk zo in.
Ja idd, je moet de end-link ( zoals op deze foto ) er vanaf boven in laten zakken.
Op de manier ( zoals op deze foto ) gaat het niet lukken.
Succes!
Ik weet het. Het is erg lastig uit te leggen. Het zelfde geldt voor een video, op youtube wordt het ook niet heel makkelijk gemaakt. Ik laat morgen wel weten of het is gelukt bij de gene bij wie ik langs ga. Hij verwisselt ook wel eens banden.
Even langs de juwelier op het dorp of in de stad gaan is beetje lastig. Zit in de VS, en een dorpsjuwelier hebben ze niet echt. Bij ‘nood’ kan ik sowieso wel een juwelier vinden hoor. Sterker nog, kan volgens mij met een Tudor zelfs bij de Rolex AD langs gaan voor service
Update, band zit eraan. Bij wie ik langs ging, zei dat het een klote dingetje was en erg krap. Duurde bij hem ook kwartier. Uiteindelijk gedaan met zo’n ‘vorkje’ beide kanten van de springbar indrukken (met dus twee vorkjes) en dan plaatsen.
Woensdag zet ik de nato erop, wanneer ik op de nato band uitgekeken ben rij ik wel langs de juwelier. Hopelijk kan die mij wat live tips geven…
Fijn dat het is gelukt! Welke nato ga je erop zetten?
Lekker hoor! Mooie combinatie.
Zeker, je moet hem wel van bovenaf erin doen, niet zo schuin op de lugs vanaf de voorkant, zo gaat ie never erop.
Vanaf bovenin is het inderdaad the wat to go. Je moet vooraf even puzzelen op welke wijze je de band “schuin” tussen de lugs kun positioneren, zodat een gaatje van band wordt gesloten door de binnenkant van een lug. De andere is geopend zodat je daar de bar in kunt plaatsen.
Ok, dagen bezig geweest, uiteindelijk een kwartier pielen en gelukt… woensdag gaat de nato erop:joy:
Snap dat je het wil kunnen doen hoor
Haha ja klopt al die moeite en over een paar dagen weer eraf.
Gaat me inderdaad om het idee dat ik het zelf kan, dan kan ik veel flexibeler wisselen wanneer ik het wil. Nu durf ik die stalen band er niet meer af te halen
Goedemorgen,
zo ook hier gisterenavond het staal er weer opgezet. Uur bezig geweest. Inderdaad, van boven af er in schuiven. Pin induwen en klemzetten tegen het gaatje in de kast. Dan gelijkertijd (circus) andere pin induwen en zaak er onder druk inschuiven. Een te bol gereedschap is niet handig (glijdt weg).
Gereedschap van Sinn is vlak tot iets hol en blijft goed op de pin staan.
Of zoiets, enfin de zaak zit weer!
Fijne dag!