Band verwijderen Speedbird

Hoe gaat die band eraf?
Voor dat geld is het zeker degelijk gefabriceerd. Zo degelijk dat ik niet weet hoe ik de band eraf krijg?

Speciaal tooltje misschien?

En iemand een goede tip voor een canvas band met vlindersluiting? Timefactors zelf?

Volgens mij zie ik springbars zitten, die met dat kraagje. Bergeon tooltje (of iets verlijkbaars) met een ‘vorkje’ zou je verder moeten helpen.

Heb deze gehad, inderdaad lastiger dan normaal maar is mij met een reguliere tool gelukt. Voor de zekerheid even afplakken tegen krasjes…

1 like

Dan blijft hij voorlopig lekker op staal :grin:
Gaan we toch de Ω speedmaster maar als proefkonijn gebruiken.

Thnx voor de replies :+1:

1 like

Dat komt door die massieve endlink.
je kan de springbar aan één kant wel indrukken,maar die endlink kan geen kant op.
Je moet in dit geval de beide kanten tegelijk indrukken en dan de band eruit schuiven.

Dat werkt met zo’n tooltje.

1 like

Bedankt :+1:
Vandaag of morgen eens bestellen.
Iemand nog een tip waar zoiets te krijgen is?

Dit hoeft niet per se. Ik had de endlinks van de speedbird zo los met de Bergeon. Kwestie van techniek toch @Gisae? :wink:

Oké komt ie.

Aan een kant kraagje induwen en tegelijkertijd aan die kant de endlink iets naar buiten bewegen, dan blijft het pinnetje van de pushpin tegen het randje van de kast ‘hangen’ en schiet niet terug. Even goed op zijn plaats houden als je de andere kant losmaakt. En klaar.

1 like

Thnx voor de tip!
Denk dat ik te voorzichtig ben geweest, want het beschrijft wat ik wel heb geprobeerd te doen

Ga voor de zekerheid maar wel zo’n tooltje bestellen :+1:

Heb nog een horloge liggen dat te weinig draagtijd krijgt door de stalen band die eraan zit:

1 like

Zonde want erg mooi!

Och ja, de 'techniek’
Het duurt maanden zoniet jaren voordat iemand die ‘techniek’ onder de knie heeft.:joy:

3 likes

Bij sommigen wel :joy:

3 likes

En geduld.

Ik haal al mijn banden er af met een Victorinox. Gaat 99,9% van de tijd goed :wink:

1 like