Vanmiddag deze Seiko van iemand overgenomen,horloge was zonder band en moest even een uurtje weken in warm water met een vetoplosser om het horloge toonbaar te maken. Er kwam een bijna nieuwe Seiko onder uit maar zonder type nummer.
Wie weet welke band er het mooist bij past en welk type dit is?
Ik denk een voorloper van een flightmaster aan de geschroefde kronen te zien…moet wel zeggen dat het een mooi klokje is navenant de veroplosser die je nodig hebt gehad …hebje geen ervoor.erna foto? dat lijkt me mooi om te zien hoe zo`n klok opknapt…
hierbven staan een foto van een flightmaster zijn achterkant …ivm de band.
volgens mij heeft op het werk bij mij iemand dezelfde klok…verkregen bij jubileum 12,5 jaar bij de zaak geloof ik.Zal hem eens vragen of ik hem van dichtbij mag zien.
Heb geen foto van ervoor genomen,de deksel van de seiko was vies en zat volgeplakt van huid en zeep resten,beduidelijk van iemand geweest die hem bijna niet afdeed. Ook tussen het glas en de bezel zat het “tjet”.
Bedankt ook voor het typenummer,ben ik al wat verder.
Nu nog kijken waar ik een geschikte band kan kopen.
Beste Forehand,
MichielV heeft dit horloge. In de band staat een referentienummer (artikelnummer)van Seiko. Als hij dit jou even mailt ben je al weer iets verder.
Onderstaand adres verkoopt legio banden. Let wel op de prijs. http://www.chronograph.com/store/productlist.asp?listno=
Groet,
Jan
o jee. Mijn handtekening is een referentie naar de stripfiguur Haagse Harry. Daar ik van origine Haags ben leek 't me leuk om zo’n Nick aan te nemen. Maar neem het niet te serieus aub. De hagenees komt hard en direct over maar is in essentie een vredelievend persoon. Ik ben daarop geen uitzondering maar wil ook niet van mijn hart een moordkuil maken. Maar laten we het maar over horloges hebben want dat is véél leuker.
Trouwens ik heb de band die bij het horloge hoort van de vorige eigenaar,hij had hem gevonden,moet deze nog schoonmaken maar de band lijkt geknikt.Heb het ergste met wat buigwerk er uit kunnen halen.
Volgende probleem zijn de end links. 1 heb ik aardig in vorm kunnen krijgen en de andere ga ik straks even mee vechten.