Band voor Seiko 5

Beste forumleden,

Ik heb onlangs een Seiko 5 gekocht en ben erg tevreden met de kwaliteit en het uiterlijk. Daarentegen heb ik wel enige problemen met het comfort van de metalen band die erbij zit, ik kan maar niet een prettige afstelling vinden en vind het horloge met metalen band ook aan de zware kant. Vandaar dat ik opzoek ben naar een alternatief, op de foto met nato alhoewel ik denk ik liever voor leer ga. Hieronder mijn horloge. Ik heb al gekeken naar deze band “STRPS - VINTAGE LEATHER - DARK BROWN”, heeft iemand ervaring met dit bedrijf en de kwaliteit van de banden? Graag hoor ik van jullie!

Mvg,

Prima banden. Eigenaar van STRPS is een forumlid genaamd @ruudvv. Ik heb er vaak besteld en heb de getoonde band toevallig ook 2 keer gehad. Kwaliteit is goed. :+1:

1 like

Ah oké top, goed om te horen dat de kwaliteit goed is. Dank voor je snelle reactie! Ik ben nog redelijk nieuwe in de horlogewereld, zou ik mogen vragen hoelang een leren band ongeveer meegaat?

Mvg,

1 like

Oeh, lastig. Ligt eraan of je het dagelijks draagt en in contact laat komen met water. Leren banden gaan over het algemeen lang mee. Vooral Horween banden zijn erg sterk en duurzaam. Die hebben een lang proces ondergaan en gaan lang mee.

1 like

Ik draag mijn horloge dagelijks en mijn horloge wordt eigenlijk alleen nat als het regent (met handen wassen blijft hij droog), mijn budget is max €40. Kent iemand nog goede alternatieven naast de banden van STPRS NL?

@Ko-Banden of @slls een berichtje sturen.

Maken custom bandjes/op maat. Mooie kwaliteit. 100% aanraders.

Ik wil wel iets mooi maken

Rubberbanden die aansluiten op de kast vind ik heerlijk. Zoals hierboven van Crafter blue.

De banden van STRPS zijn van prima kwaliteit, kun je best bestellen (er is zelfs een geheime kortingscode voor HF leden, maar niet doorvertellen hoor).

2 likes