Band wisselen Oris BCPD

Wie weet hoe ik mijn originele bracelet van de Oris BCPD eraf kan halen. Wil het originele leer er weer op! Bracelet is er door de juwelier op gezet. Of is het advies om het ook daar te laten vervangen?

Internet staat vol met instructies
 springbar tooltje kopen en prutsen maar! Niet zo moeilijk te vinden toch? :thinking:

Anyway, succes ermee!

1 like

Voor dat klusje heb ik deze vrij dure ‘tweezers’ gekocht omdat ik op al mijn horloges graag bandjes wissel.

Uit ervaring weet ik dat de bracelet van deze Oris één van de moeilijkere is om te vervangen. Weet niet hoe dat komt want op mijn andere horloges gaat dit veel makkelijker.

2 likes

Hee Frank,

Je moet een Bergeon springtool hebben of beter nog, zo’n ding als Locobono heeft. Dit alles garandeert niet dat je krasvrij je banden kan wisselen. Als ik jou was zou ik naar een juwelier of liever nog een horlogemaker gaan om de band te wisselen. Zelfs dan kan je nog een krasje op een lug krijgen maar dan kan je in ieder geval iemand anders uitfoeteren. :wink:

Ga in ieder geval niet met Chinese rommel klooien!

1 like

Dank! Ja had al wel door dat dit geen eenvoudig klusje zou gaan worden
 Wellicht toch maar even langs de juwelier/horlogemaker!

Dank voor je reactie! Ik ga het maar even laten doen door iemand die het vaker doet én het juiste gereedschap heeft

1 like

:thinking: :thinking: :thinking:

1 like

Ik heb zelf dezelfde BCPD en daar wissel ik regelmatig de band van.
Ook deze bracelet is eenvoudig te wisselen, ik doe dit eenvoudig met een standaard spring-bar tool.
(Doorgaans zelfs gewoon met mijn Dumet Momentum Springbar tooltje :wink: )

De enige bracelet waar ik mijn meerdere in moest erkennen was die van de Longines Conquest VHP,
maar dat heeft @Tuinkabouter destijds voor me opgelost :slight_smile:

3 likes

Je doet me pijn.

Ik had bij mijn Serica geprobeerd de band er op te zetten met een klassieke Bergeon 6767 in de hand, maar kreeg hem er niet zo op vanwege de waanzinnige toleranties van die end-link. Chinees rommeltooltje gekocht, en ik fiets 'm er zo mee op.

De krassen op de achterkant van m’n lugs waren van het gekloot met de 6767 en de spring bars zelf. :slight_smile:

Evengoed, verwijderen van de bracelet gaat moeilijker met Chinees rommeltooltje dan met een straf pincet zoals @Locobono aangeeft. Die dingen zijn hun geld dus wel waard, uiteraard.

Maar serieus, waarom zou een bandenswapper nerveus worden van een kras achter op de lugs? Dat heurt er bij, in mijn optiek. @WatchFrank: Voel je je ongemakkelijk bij de operatie, gewoon niet zelf doen. Dat is het devies.

Ik ook. Kleine vorkje gebruiken, spring bar kant 1 zo wrikken dat hij uit het gaatje schiet, vasthouden, omdraaien en herhalen bij kant 2 van de spring bar. Band er tussen uit en dan door met de andere end-lug. :slight_smile:

1 like

Wat???

Iemand heel goed alternatief? (Ik loop ook te kloten met mijn oris terwijl het bij anderen horloges soepel gaat

Op Ali de tool kopen en dan de inzet stukjes wel bij Bergeon halen.

€ 11,54 45%OFF | Horloge Armband Tang 6825 Standaard Van Lente Bar Remover Horloge Bands Reparatie Verwijderen Tool

2 likes

:rofl::rofl:

Die Ali beschrijvingen zijn altijd goud waard. “Elegante schoenen zwart voor club kantoor schoenen hoge hak 11cm rood schoen met hak dress feest”, zeg maar.

4 likes

Zo heb ik gisteren deze gekocht.

2 likes

Infrarojo licht alarm :rofl:

1 like

Met dank voor de tip. Incoming. :grin:

1 like

Dank! Het lukte mij niet direct met een standaard springbar tool. Ga het inderdaad door een ervaren iemand laten doen!

1 like

Ben gelukkig niet de enige dan! :wink:

Was dat geen Rotterdams nummer uit de jaren 70?

Infrarojo of anders klojo in de disco
Wooeah, woeah

:blush: deze?