Voorbeeld van de onderste band uit het rijtje op een duiker.
Je kan de bandaanzet aanpassen (iets hoger/lager/vooruit/achteruit), moet je even zoeken naar de handleiding van dit type banden (bv via de site van Uhrenbandversand).
Er is een hulpstukje voor maar met goed kijken en logisch nadenken lukt het ook.
En nog een met dezelfde band in 20 mm uitvoering (die hierboven is in 22 mm):
Ja, de mesh van Jurgen is mooi, maar duur… Daarbij komt: hij wordt op maat gemaakt, dus je moet heel goed weten wat je wilt! Persoonlijk heb ik daar erg veel moeite mee: sommige banden zitten strak(ker) fijner, andere juist wat losser! En dat bereik ik toch door (fijn)afstelling: schakeltje eraf, erbij enz.
Zo’n grijze band als aan de Precista heb ik ook aan een verdronken Pulsar zitten… Die bandjes zijn verrassend comfortabel!
Je zou ook aan een velcro band van gasgasbones.com kunnen denken. Carl is terug van vakantie. Zijn Speedy-style velcro’s zijn gaaf en maken het wel een echte ‘tool-watch’.
Dat vind ik nou zo leuk aan die duikers: je kunt er rustig een bandje van een paar euro aanknopen en dan staat het nog goed. Ik vergelijk het maar met mensen: sommige mensen kunnen met alleen een vuilniszak rond hun lichaam over straat lopen en dan staat het nog geweldig, terwijl anderen met een kostuum van Brioni aan er nog onverzorgd uitzien! (tu)
@ Eddy: ik heb hele grote bezwaren tegen een foto van een Tornek Rayville zonder dat ik het weet! Het had best gekund dat ik de hele avond jouw antwoord niet had gelezen en dan had ik ook niet geweten wat je had gepost!
Ja, de mesh van Jurgen is mooi, maar duur…
Daarbij komt: hij wordt op maat gemaakt, dus je
moet heel goed weten wat je wilt! Persoonlijk heb
ik daar erg veel moeite mee: sommige banden zitten
strak(ker) fijner, andere juist wat losser! En dat
bereik ik toch door (fijn)afstelling: schakeltje
eraf, erbij enz.
Dat klopt niet wat je schrijft alleen deze wordt op maat gemaakt:
MONSTER Custom Heavy Mesh 4 mm thick made by order!
De rest is gewoon zo:
The 18 and 20 mm parallel bracelets have a standard maximum length of 145-165 mm , they are about 2.8 mm thick. All 18 and 20 mm bracelets
are adjustable by spring bar in the clasp for about 20 mm ( 145 to 165 mm ) .
The 2.8 mm thick 22 and 24 mm conic bracelets are adjustable 20 mm 150- 170 mm.
Ik had (heb) de monster mesh in gedachten omdat ik in het verleden al eens een keertje naar die band heb gekeken voor mijn MKII Stingray (ongeveer hetzelfde horloge als de Precista 50). Gezien de dikte van het horloge dacht ik dat een dikkere mesh (hier dus de monster-mesh) er het beste bij zou staan. Vandaar!
@ Eddy: ik heb hele grote bezwaren tegen een foto
van een Tornek Rayville zonder dat ik het weet!
Het had best gekund dat ik de hele avond jouw
antwoord niet had gelezen en dan had ik ook niet
geweten wat je had gepost!
Menno
Excuses, ik had moeten weten dat dit voor jou nog wel eens gevoelig zou kunnen liggen. Echter… Ze zijn zo cool en hoe kun je nou beter de NATO promoten dan aan zo’n horloge? Dus zou je kunnen zeggen dat het algemeen belang hier prio had…
Nato (achtig) kan altijd nog maar daar ben ik nu niet naar op zoek
Mesh = top maar dan wel alleen de Omege Mesh met die mooie bandaanzet. Die is veel mooier dan zo’n rechte rand maar de prijs doet me nog twijfelen
Mooi hè… Dat is overigens een Omega-mesh (1 mm groter dan de lugbreedte zoals je kunt zien)!
Tja, de prijs… Het zijn behoorlijk robuuste banden en super stoer dus naar mijn mening is het de prijs wel waard. Je koopt ze niet voor een jaartje…Doen man!
Hi,
ik vind de banden op foto 1 en 3 het best passen, canvas zou kunnen, nato…tja…ben er geen liefhebber van, mesh…gave band maar ik vind het persoonlijk niet staan op een duiker, zelf vind ik eigenlijk dat een duiker per definitie op rubber/silicone achtige band moet, of op waterbestendig leer.
ouderwets he;)
Ben heel benieuwd wat je gaat kiezen.
Succes.