Al tijden ben ik aan het kijken voor een nieuwe band voor mijn NBY Charlie Chrono. Ik vind de huidige band wat te gewoon en hij brengt niks extra’s.
Ik kom er niet uit, vandaar dat ik advies vraag…op internet is ook niet veel inspiratie te vinden dus wat vinden jullie? Ik sta voor alles open, dus kom maar op met die tips!
Daar had ik even overheen gekeken… een blauwe band. in dezelfde tint als de blauwe accenten op de wijzerplaat… zou ook kunnen…'k heb een Braun AW 70 Chronodate, met een gele secondenwijzer… ik denk dat die wel een keer aan een mosterdgele band gaat
Bruin leer met iets lichte stiksels
( bruin in de teint van bruine bonen,cognac o.i.d. )
en geen groffe kroko patronen
niet in een punt maar recht eindigend ?
@Watchup: ik heb het horloge wel te koop gehad maar er weer uit gehaald. De band die er nu op zit zit er altijd al op, maar ik ben van mening dat dit horloge een andere band verdient.
Ik ben hem zeker niet beu, horloge is van super kwaliteit, loopt echt super accuraat en heeft echt een hele vette lume.
@windhund: ik wil toch eerst even wat proberen voordat ik wat custom laat maken. Maar met het idee speelde ik ook wel.
Persoonlijk zou ik een zwart of donkerbruin lederen band laten maken van ‘gebruikt/gedragen’ leder (wellicht met een subtiel brandmerk/preeg) met een geborstelde sluiting. Gewoon zwart, zonder structuur of opvallende stiksels. Het horloge is zelf al druk genoeg.
Mijn advies: koop in ieder geval geen groene band. De accentkleur groen in je horloge is erg bijzonder en zal waarschijnlijk snel vloeken/niet mooi matchen met een andere kleur groen,