Banden maken het horloge?

Vandaag eens drie andere banden op mijn JLC geprobeerd.

En ik kom tot de conclusie dat dit horloge, net zoals bijvoorbeeld een Speedmaster, best wel wat verschillende ‘schoenen’ kan dragen.

Maarja, makkelijker wordt de keuze echter niet.

Welke laat ik erop zitten?

Keuze 1: Canvas / leer, antraciet CF Paris

Keuze 2: Jeans / leer, groen, Gunny

Keuze 3: Leer / rubber, bruin, Hirsch Paul

Of, de laatste band

Keuze 4: Leer, bruin / zwart, Bulang & Sons

• CF Paris, antraciet
  • Gunny, groen
  • Hirsch, bruin
  • Bulang and Sons, bruin

0 stemmers

Bandenkeuzestress. Zijn jullie er ook mee bekend?

2 likes

Ik vind de originele band erg mooi. :grin:
Mijn keuze zou zijn de CF paris. Top kwaliteit.
Een croco vind ik echt niet passen bij dit horloge.

Een leger groene band zal ook vast gaaf staan, maar de gunny is wat grof.

1 like

Niet echt. Ik vind staal uiteindelijk het prettigst dragen, zeker zomerdag. In de winter zet in nog wel eens een bruine lederen nato op m’n speedmaster. Laatste keer dat ik echt bandenkeuzestress had, was bij de lokale dealer. winterbanden van Hankook of Vredestein :thinking:

Moet zeggen dat die bruine band van Bulang and Sons 'm wel schitterend staat zeg :ok_hand:

1 like

Vroeger zou ik direct zeggen: NL-merk -> vredestein… maar aangezien die vlieger niet meer opgaat: Hankook! :slight_smile:

Maar, ik begrijp je. Normaal gesproken zoveel mogelijk op metaal, maar dit specifieke horloge is ‘even anders’… dus het is even passen en meten

1 like

Ik vind de bruine band van Bulang and Sons dus vooral mooi omdat ie het horloge een wat vintage uitstraling heeft.

1 like

Hier moet ik nog even achteraan. Originele band staat het horloge zeker prima! En jouw andere opmerkingen: 100% mee eens! … hoewel ik de croco van Hirsch niet helemaal afschrijf in deze … draagt echt fijn.

die zit er momenteel ook op … ssssssst :grinning:

Houe zo :wink:

1 like

houd ze er allemaal in, gewoon lekker swappen gedurende de week

2 likes

Ik vind de eerste 2 het mooist! Die groene is wat grof, maar geeft het horloge wel een heel ander gezicht!

1 like

Ik probeer niet teveel te wisselen, maar uiteindelijk zal het zeker gebeuren :wink:

goed tooltje aanschaffen, moet goed komen

1 like

Geen van allen, ik zou een mooie vintage suede strap erop zetten!

1 like

CF Paris :ok_hand:t2:

1 like

Absoluut de 1e keuze! De Canvas / leer, antraciet CF Paris. Ook mooi is bijvoorbeeld een band van FinWatchStraps, handmade in Finland. Heb hem zelf aan mijn Tissot