Banden swap expert vraag

Beste mede horloge liefhebbers,

Even een vraag voor de ervaren banden swappers. Ik draag mijn horloge nu op leder. ) zo is hij van de week afgeleverd ) ik heb er ook een stalen band bij. Nu heb ik net ruim een uur zitten proberen om de stalen band op het horloge te krijgen. ( ik ben niet zo heel handig ) wie heeft voor mij dé tip om dit bandje op het horloge te krijgen. 1 kant lukt wel ( met een hoop moeite ) maar bij die 2e kant heb ik of te weinig handen/armen of ik ben gewoon niet slim cq handig genoeg. Voor de duidelijkheid voeg ik even 2 foto’s toe van het horloge en het bandje. Voor mij zit de moeilijkheid in het gebogen stuk van het horloge.

Alvast bedankt

Stel dat er iemand in de buurt woont van het Bezuidenhout en mij dit even live wil laten zien zou het helemaal top zijn :smiling_face:

Zoiets heb je nodig, zodat je beide kanten van de springbar in kunt duwen.

3 likes

Je kan het jezelf makkelijk maken door de band op een klosje garen of bijvoorbeeld een stel in elkaar gestopte sokken te leggen. Als je beide schouders van de pin hebt ingedrukt beweeg je het horloge richting de band in plaats van andersom. Om de schouders van de pin tegelijkertijd in te drukken heb je wel een tool nodig, of een beetje creativiteit.

3 likes

Als één kant gelukt is, kan de andere kant net zo lukken als je de band van de clasp loshaalt. Het is makkelijker om de clasp in het geheel te monteren, dan de gehele band in de lugs te krijgen.

Suc6 met de pogingen!

2 likes

Een kwestie van oefenen :wink:mij lukt het altijd wel gewoon met zo’n tooltje met aan 1 kant een vorkje en andere kant dat ronde pennetje.
Die kanker gebruik ik an ook om de pushbar terug te duwen aan 1 kant er bijna in.
Dan druk houden op de band tegen de kast aan en dan de andere kant er in duwen met dat ronde kantje. Denk twee minuten max.

Achterkanten lugs afplakken voor de zekerheid geeft een wat veiliger gevoel.

2 likes

Er staat een vervelende schrijffout in uw bericht.

3 likes

Dat dus!
Geen gepriegel meer sinds ik de tweezer heb.

Fluitje van een cent :ok_hand:t2:

2 likes

Gaat er meer om dat ik wil weten of je de band er eerst aan 1 kant schuin insteekt zodat je de pushbar aan 1 kant goed hebt.
Of steek je de band van bovenaf naar beneden ?

dat gaat vaak niet passen bij een bracelet omdat de endlink breder wordt als je hem schuin houdt (in de categorie een kast willen kantelen bij een laag plafond). Je zal dus doorgaans 'm recht moeten ‘aanvliegen’. Vandaar die tool.

Oei - auto correctie.
Ga kijken of ik dit nog kan veranderen. :+1:
Dit was zeker niet mijn bedoeling.

1 like

Dit dus ,niet schuin dan gaat het niet passen.