Banden wissel advies gezocht

Hallo allemaal,

Onlangs heb ik een bracelet hier op het forum gekocht die specific voor de SARB033/035 is. Ik wilde graag de stock bracelet vervangen door de nieuwe bracelet.

De oude bracelet had ik er snel af, en ik had geprobeerd de endlinks van de oude bracelet voor de nieuwe te gebruiken, echter dat past dus niet. De end links zitten dan te strak op de nieuwe bracelet. Het advies was om dan de mid link van de originele band te gebruiken en tussen de end links en de nieuwe bracelet te gebruiken.

Echter, nu is het probleem dat ik van de nieuwe band, geen lid link eruit kan halen omdat daar geen schroefje zit. Is er iemand die hier advies over heeft?

Zie hier een aantal foto’s die het allemaal hopelijk wat beter kunnen illustreren, dan ik het kan vertellen:

Endlink wijder maken met dremel. Of alles verkopen en een nieuwe goed passende band kopen.

Ter verduidelijking. Je wilt dus de president band op je sarb monteren?

4 likes

2 likes

Klopt!

De endlink past overigens wel in de breedte, het gaat om de ‘diepte’. De midlink van de president bracelet is wat korter dan die van de originele, waardoor de endlink er te dicht opzit als het ware.

Dat is de Geckota volgens mij toch? Ik wilde er per se eentje waarbij ook de midden link geborsteld is.

Iemand tips?

Rustig voor gaan zitten. Goed kijken en vergelijken. En dan ballen tonen en er aan beginnen.

Dat is wat ik zou doen.

Beter te weinig weghalen dan in 1x teveel.

Bij nog een keer je bericht lezen. Zie ik dat er te weinig lengte is bij de band die je zou willen monteren? Inplaats van teveel.

Je zou dus de laatste middenlink van de originele band op de President band moeten hebben?

Ja, dat klopt! Sorry, niet zo duidelijk uitgelegd.

En het probleem is dat ik van de nieuwe band de midden link er volgens mij niet uit kan, omdat daar dus geen schroefje zit. Althans, ik zou niet weten hoe, dus daar hoop ik advies over in te winnen.

Iemand hier nog advies over?