Beste Forum leden,
ik kocht een tijdje geleden dit bandje met een wel heel gemakkelijk banden wissel systeem…in ieder geval in mijn ogen…zijn er buiten geschroefde of vaste bandaanzetten nog andere systemen?
Groet, Justin
Beste Forum leden,
ik kocht een tijdje geleden dit bandje met een wel heel gemakkelijk banden wissel systeem…in ieder geval in mijn ogen…zijn er buiten geschroefde of vaste bandaanzetten nog andere systemen?
Groet, Justin
vast …
geschroefd…
push pennen…
en zoals op de foto push-pennen met extra penneke…
volgens mij zijn ze dat voor bijv leer , je hebt btw ook leren-nato’s maar dat zul je wel niet bedoelen.
Ja…veel meer anders kan ik zo snel ook niet bedenken…natuurlijk de kast waarin de band vastzit…maar andere systemen schieten me niet zo te binnen…
groet, Justin
Panerai heeft een systeem bedacht waarbij je een knopje in kan drukken, waarna de pen er zo uitschuift. Deze Parnis heeft dat systeem overgenomen (= gejat ;)):
Groeten,
Martin
Dit is het easy change syteem zoals onderaan in het artikel van “artikel edelmetaal” van cmejewellery van 27 oktober?
Lekker makkelijk.
Groet
Herman
Die kende ik nog niet! Lijkt me ook erg handig…
Bedankt voor het plaatsen!
Groet, Justin
gewoon een goed bandenwisseltooltje kopen is het hele probleem weg en de banden keus een stuk groter, want om nu een parnis te gaan kopen omdat er handig bandenwisselknopje opzit lijkt me ook geen goed uitgangspunt 
Precies…Je hebt helemaal gelijk Seamaster…mij ging het ook meer om te weten te komen welke systemen er allemaal zijn…en zo leer ik er weer wat bij…
Groet, Justin
Zoals gezegd de getoonde van Panerai. Franck Muller heeft hetzelfde systeem wat je al laat zien. IWC heeft ook een systeem met in het midden een knopje.
Verder het makkelijkste wat ik tot nu toe ken is van Jaeger op de Master compressor… gewoon klokje in het midden bij de kast.
Kan er helaas niet zo snel een foto van vinden…
Weer een ander systeem…
Maar het valt me tegen aan de variatie…of ben ik gewoon te ongeduldig…??
Groet, Justin
Mij niet, want bedenk maar eens iets… en dan waarschijnlijk ook nog patent op bepaalde systemen.
Als je kijkt naar hoeveel verschillende systemen er bij zijn gekomen in de afgelopen paar jaar… want daarvoor was het allemaal hetzelfde.
leuk om te zien…wist niet eens dat deze er waren. weer wat geleerd op het forum(tu)
Panerai heeft een systeem bedacht waarbij je een
knopje in kan drukken, waarna de pen er zo
uitschuift. Deze Parnis heeft dat systeem
overgenomen (= gejat ;)):http://i376.photobucket.com/albums/oo208/martin_ns
pm/parnis_fidd_MVMNT.jpgGroeten,
Martin
Whoah! En ik telkens maar de pinnetjes eruit lopen tikken :o
Thx!
Bij Omega Seamaster Multifunction (als ik dat mij nog correct herinner :)) heb ik het volgende systeem aangetroffen:
Stel je een push-pin voor, maar dan van massief metaal. Deze is dan in twee gelijke stukjes verdeeld en het dikke deel van elk stukje is afgerond. Nu worden die in de band gezet, de band tussen de lugs geplaatst en in het centrum van de bandaanzet wordt een conisch schroefje ingedraaid, zodat de dunne stukjes in de gaten van de lugs vallen en door de schroef op hun plaats worden gehouden
:

Groet,
Alex
Duidelijk…dus met een schroevendraaier verwissel je de banden…ook een handig systeem…
Dank voor de duidelijke uitleg…
Groet, Justin
IWC (in ieder geval de Aquatimer) heeft ook een mooi systeem om heel eenvoudig en snel banden te wisselen. Werkt met een soort knopje op de band zelf.
Je schuift het in de kast en klik; vast!. Knopje indrukken en je schuift het er zo weer uit.
Cartier werkt in oa de Roadster met hetzelfde systeem.

Gaaf systeem…maar enkel voor hun eigen banden? En is dat voor de stalen of ook voor leren banden?
Groet, Justin
Gaaf systeem…maar enkel voor hun eigen banden?
En is dat voor de stalen of ook voor leren
banden?Groet, Justin
Inderdaad alleen de eigen banden. En is voor zowel staal als leer.