Bandenadvies gevraagd

Goedenavond mensen,

Nadat ik mijn Orient Curator helaas niet heb kunnen verkopen via het forum, heb ik besloten nogmaals te overwegen een nieuwe band aan te schaffen. Het gaat om dit horloge;

Ik draag deze amper, voornamelijk omdat deze mij niet dressy genoeg is, maar ook weer te saai om casual te noemen. Nu heb ik reeds advies gevraagd aan Ko, deze adviseerde om na te denken over een blauwe ruw lederen band. En hoewel zijn voorstel nog steeds in mijn hoofd zit, vraag ik mij toch af of de combinatie blauw leer met de grijze plaat wel “klikt”.

Ik heb zelf al redelijk wat uren op het net gespeurd, maar nog geen foto’s gevonden van een glimmend horloge met een grijze wijzerplaat waarvan ik de band super vond. Wel heb ik nagedacht over de volgende banden;



Maar het meest ben ik nog geraakt door deze;

Welke optie denken jullie dat je beste staat?
Als je andere ideeën hebt, hoor ik het graag!
Oh en @anon50762135EV, geen tijgerprint aub :grin:

1 like

Ik zit nu niet achter een pc dus kan het niet voor je doen. Maar je kunt vrij eenvoudig een slordige fotosoep(desnoods met paint) maken van je Orient met een blauw bandje. (makkelijkste is foto van boven als klok plat op tafel ligt) Als je beetje handig bent in photoshop kun je ook kleur veranderen van huidige bandje. Zo doe ik het weleens als ik er echt niet uitkom.

Echter zonder dat gehannes gok ik dat het wel een mooie combi is, bovendien vertrouw ik Ko z’n inschattingsvermogen ondertussen wel :grin:
Maar uiteindelijk blijft het toch persoonlijk :sweat_smile:
Succes dus!

2 likes

Wellicht dat een donkerbruine strap ook mooi is, maar cognac zal ook niet misstaan…
En donkerblauw icm met grijs lijkt me eigenlijk inderdaad wel een hele toffe combi… Als je voor custom gaat zou je donkerblauw met grijze stitching kunnen overwegen. :sunglasses:

Inspiratie bruin:

4 likes

Mijn Sinn met grijze plaat zit nu op een Hirsch Performance (James?). Daar wordt 'ie wat sportiever van.
Cognac / lichter bruin vind ik goed werken.

3 likes

Bedankt voor jullie mening. Ik had bovenstaande foto’s van de Omega AT al voorbij zien komen, en nu ik de Sinn zo zie neig ik steeds meer naar een lichtbruine band. Ik zal eerst nog eens googlen naar een voorbeeld van een grijze wijzerplaat met blauwe band, stom genoeg heb ik dat nog niet gedaan.

Andere vraag; zou een lichtbruine nubuck band staan bij dit horloge ( met bijvoorbeeld grijs stiksel) of zal ik het beste een croco uit zoeken?

2 likes

Bedankt, duidelijk geen blauw voor mij!

2 likes

Om je een indruk te geven van de Damasko bruin lederen band…

Draagt heerlijk soepel. :thumbsup:


2 likes

ik denk dat een Hirsch Modena wel mooi staat

2 likes

Heel mooi! Ik zou dan Ko willen vragen voor een iets aangepaste versie, de vraag is alleen of deze zou staan bij de glimmende kast en wijzerplaat.

1 like

Hmm…als je de band eens wilt proberen om te zien of de kleur staat, dan wil ik best even mijn bandje naar je opsturen. Kleine moeite wat mij betreft. Ik heb toch nog de zwarte versie, dus ff snel omzetten is geen punt. Ps lug width is 20mm.

3 likes

Die Meistersinger ziet er wel erg chique uit zo! :heart_eyes:
Maar ik neig denk ik toch naar een lichtere tint bruin.

@daffie tnx, PB’ed.

Ik heb ook gedacht aan een carbon-look band, dat maakt het horloge sportiever i.p.v. chiquer (is dat een woord? :sweat_smile:)

Of om toch in het kleuradvies van Ide te blijven, misschien een Hirsch Rivetta?

Die Hirsch Rivetta’s zien er goed uit!

Ps je hebt PM retour :wink:

Met dank aan @daffie voor het lenen van zijn band!

Het gaat hem toch niet worden, ben ik bang. Ben ik nu zo moeilijk of is dit horloge gewoon lastig te combineren?

1 like

Wat dacht je van een lichte, niet-padded suède band? Lijkt me wel fris. Je ziet het regelmatig op Nomos.

3 likes

Mee eens…lijkt mij ook niet dé combi te zijn.

Het idee van dialstatic lijkt mij best een goede…

Bedankt voor de tip, ik heb even wat opgezocht op Google maar dit is het voor mij ook niet. Momenteel trek ik toch het meest naar een carbon strap of toch maar gewoon een bruine croco. Maar beide opties geven mij niet het gevoel dat het uiterlijk van het horloge dusdanig wordt veranderd dat ik deze toch vaker ga dragen. Wellicht maar zeer goedkoop wegzetten? Ik slaap er nog even over. Iedereen bedankt voor het meedenken!

je kunt hem waarschijnlijk wat draagbaarder en sportiever maken
met zoiets …


Dan ben je gelijk van inkijk tussen de lugs verlost
en vooral met die zwarte velcro band zit het heel symmetrisch rond je pols
zonder dat het geheel gaat kantelen.

grt. Gerard

Wat @dialstatic al noemt. Ik sluit me er volledig bij aanđź‘Ť

1 like

Denk dat carbon een te groot contrast is omdat de plaat te dressy/clean is…
Zo’n vintage zandkleurige suede lijkt me een erg mooie combi… die eerste die @dialstatic noemt is een goede optie via Cheapestnatostraps. Heb zelf een donkerbruine en een grijze en de kwaliteit is prima. Zeker voor $14,95 :smiley:
zie: https://www.cheapestnatostraps.com/collections/suede-watchbands?variant=19596051077