Bandenadvies voor Aristocrat

Beste allemaal,

Voor nu zit er een jaren 90 lcdhorlogeband op, maar deze Aristocrat automatic met PUW uurwerk verdient een mooie horlogeband.

Dit horloge heeft een Nederlandse dagaanduiding en maakt hem bijzonder.
Juist een service gehad en loopt weer als een zonnetje. Lugbreedte = 18.7 (??) Mm… 19 dus?

@Lexaf of @Ko-Banden ? Maar alle ideeen, liefst met een foto icm het zilverkleurige horloge zijn welkom…

Een mooie beads of rice band, lekker vintage!

1 like

Hallo @Serge2
Aardig dat je aan mij denkt als het over bandjes gaat.
Om te beginnen: mooi horloge!
Met een lugvorm en band aanzet in die vorm is deze kast m.i. inderdaad ontworpen is voor een metalen bracelet met rechte endlinks. En zie die maar eens , nieuw of gebruikt, te vinden - met name de passende endlinks gaat moeilijk worden.
De eenvoudigste en best wel elegante oplossing is, ben ik eens met @W226:

Als je toch gaat voor metaal, dan vind ik ook net als @willem:

Maar door de korte links zal het niet meevallen een passende ‘Bor’ te vinden. Misschien is een eenvoudige rechte Milanese band met grove schakels (‘shark’) een leuk alternatief. De aanzet van dat soort bandjes, vaak voor een lief prijsje bij Ome Ali te vinden, is vaak een simpel gebogen buisje voor de springbars en dat past denk ik wel tussen de korte lugs.

In metaal kan ik niks voor je doen, heb ook niks passends liggen.
Maar als je iets met leer zou willen, kan ik misschien wel wat voor je betekenen.

Ik heb een tijd geleden eens voor iemand een bandje gemaakt voor een horloge waarvan de originele band volledig versleten was.

De bijzonderheid zat hem hierin dat de bandaanzet van een type was dat normaal wordt gebruikt voor een stalen bracelet, maar hierop zat (origineel) een leren band met een versterkte lus voor de splitpennen (geen springbars).

Op de foto’s hierna kun je zien hoe ik dat opgelost heb voor een nieuwe leren band.
De grap zit 'm in de inspringende hoekjes waardoor de band langs de lugs heenloopt over de volle breedte van de buitenmaat van de lugs.
Misschien is dat voor jouw Aristocrat ook een passende oplossing.

Stuur me maar een PB als het je wat lijkt.

3 likes

https://www.esprit-nato.com/en/solid-stainless-steel-watch-bands/3615-10321-vintage-beads-of-rice-solid-stainless-steel-watch-band-solid-security-clasp-18-19-20-21-22-24-mm.html#/99-width_lug_buckle-19_mm_buckle_18_mm

Heb 'm in 22mm. Ben er best over te spreken, maar of het qua stijl goed matcht moet je zelf bepalen :slight_smile:

Plaatje voor de sfeer

3 likes

Mooie bandjes maken/verkopen die lui. En voor een hele redelijke prijs! :+1:

1 like

2 likes