Bandenmakers, wie kan me helpen?

Ik heb al jaren een Skagen quartz GMT horloge wat ik ooit in Kopenhagen kocht. Dat ding is eigenlijk best wel cool, met een gestreepte blauwe bezel en een aardige kastvorm:

Maar het probleem is de band. Die is Absolute Dogshit, fuckers!

Het lijkt wel geperst karton met een laagje zwart er overheen, gelijmd, niet gestikt. De band is 28mm breed aan de kast, en tapert naar 22mm aan de gesp. Ook is hij slechts 2mm (of 1.5, dat is moeilijk te meten op het moment) dik aan de kast. Hij zit met twee schroefgaten vast:

Wie kan er voor mij een band maken voor dit horloge? Ik wil niet weer 50 Euro naar de juwelier brengen voor deze Skagen dogshit band. :slight_smile: :slight_smile:

Ook zit zit ik niet aan de kleur zwart of de originele gesp vast, dus voorstellen zijn meer dan welkom,

Band er uit schroeven en de ruimte in de kast meten. De bandenmakers zullen die maat toch echt moeten hebben.

Op zich wel een leuk klokje overigens.

Hier weet Ko wel raad mee denk ik.

2 likes

Daar zat ik ook op te hopen. @Ko-Banden, kom er maar in?

Ik weet niet of er behalve @Ko-Banden nog meer bandenmakers op het forum zitten, maar wie het ook wil doen, ik kan het horloge bij je langsbrengen zodat je 'm kunt houden tijdens het snijden en maken van de band. :slight_smile:

Moet wel lukken denk ik. Stuur me maar een PM.

Ko

Geen luggaten. Dat scheelt weer.
Moet een eitje zijn met een stuk leer van de juiste dikte.
Wat gebeurt er als de schroefje los zijn gedraait? Bandje naar de zijkant eruit duwen?
Ik maak ze niet meer, maar Ko zal het vast wel kunnen. Mooie wijzerplaat!