Bandenpech...

Heel bekend merk horloge, en hier nogal populair. Iets met een R, en wat oesters
Hedenmorgen voelde het plots wat losjes om de pols, en door het manchet van mijn jack viel het horloge net niet op straat :rofl: Schroefje van de band aan de “clasp” was verdwenen, en voor het zelfde geld had er iets ter waarde van een middenlkasse auto op straat gelegen :grimacing:

7 likes

Tsja, moet je maar kwaliteit kopen :smiley:

12 likes

Geluk bij een ongeluk…

Meerdere juweliers hebben me al eens aangeraden om bij het verwijderen van schakels de schroeven met een klein beetje loctite vast te zetten. Het uitsluitend aandraaien kan er op termijn voor zorgen dat schroeven los gaan zitten en in het ergste geval gaat die R…X tegen de vlakte…

1 like

Die clasp stond op losse schroeven

2 likes

Heb dat inmiddels zelf ff gefixt met seconden lijm (gevaarlijk spul b.t.w. :nerd_face:)

1 like

En meteen maar de overige 3 stuks vastgezet

1 like

Grapje ?

Bij mij R heb ik ook dat telkens de geschroefd pin, van de band er na verloop van tijd los gaat. Meestal merk ik het op tijd en schroef ik hem weer naar binnen. Laatst was ik in slaap gevallen op de bank en toen ik wakker werd lag de r.lex los op de bank.
Moet er niet aan denken dat dit gebeurt op straat!
Na de feestdagen toch maar ff langs de juwelier gaan waar ik hem heb gekocht (fili. In Maastricht) en kijken of ze hem echt vast kunnen zetten. Is namelijk altijd dezelfde. Durf niet bij de gewone juwelier bij mij in de buurt te gaan. Bang dat ze krassen erop maken :rofl:

1 like

Lasapparaat was defect?

5 likes

drupje is genoeg

1 like

Blijkt maar dat er niet alleen bij banden een schroefje los kan zitten. :sweat_smile:

8 likes

Oké, goede tip en waarschuwing!

Met een houten cocktail prikker een fractie van een druppel secondelijm, dat is altijd weer los te krijgen. :innocent:

:rofl::rofl: have the guts to go nuts… dat durf ik niet, rij wel ff naar Maastricht​:wink:

R en oesters?

Oyster :wink:

2 likes

Ah owww zo kwartje en laat vallen geloof ik :rofl:

Beter ga je gewoon de originele schroeven van Rolex weer gebruiken want met lijm en horloges moet je geen fan zijn.

1 like

En anders de methode van JTrapman.

2 likes

Wordt de band niet bij een servicebeurt gecontroleerd?
Om welk type gaat het?

Schroefje van de clasp… :thinking:

:face_with_raised_eyebrow:

1 like