Bandenswap, verbetering of juist niet ?

Als eerste de Deep Blue “mother of pearl”.
Wilde hem net even iets aparter maken en een complete oranje of witte band vond ik het weer nét niet.

Voor:


Na:


Als 2de was mijn vintage Olma aan de beurt.
Hier heb ik het standaard zwart leren bandje vervangen door een bruine “lizard” van Hirsch.

Voor:


Na:


Ik ben er wel tevreden mee, jullie ook ? :slight_smile:

2 likes

Mooie combinaties, zeker die Olma vind ik geslaagd.

1 like

Gaaf die Sea Ram! Ik zit zelf ook aan zo’n combinatie te denken maar dan een Nato band. Ik kan nog geen mooie zwart/witte/oranje gestreepte vinden… De klok is trouwens wel erg fors voor de smallere pols.

1 like

Bij de eerste geeft zwart of zwart-met-oranje verschillende sferen. Dat kan allebei, waarbij de zwart-met-oranje sportiever is (en mijn persoonlijke voorkeur). De zwarte band kan ook goed.

Bij de tweede is het mijns inziens een duidelijke verbetering. Ik vind het bandje beduidend beter bij het horloge passen.

1 like

Beiden een goede match
dat oranje sluit mooi aan bij de wijzers zonder te overdrijven

en de lizzard geeft vanwege die schubben mooie lichteffecten
die het bandje van kleur laten veranderen waardoor het licht van de band mooi overgaat in de lichtere dial

1 like

Twee keer goed gekozen!

1 like

Mijn beste,

Geslaagde combinaties hoor!!
De Deep Blue is kleurrijk en sportief, de Olma is met deze band een klassieke schoonheid.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Helemaal goed, niks meer aan doen (wel dragen natuurlijk) :+1: :+1:

2 likes

DB vind ik ‘gaat wel’. Zou zelf denk ik een oranje (imi) Isofrane proberen. Maar goed, je zegt dat je liever niet geheel oranje wil. Er zijn ook zeker wel wat leuke nato’s/zulu’s te vinden die een leuke combi maken. De lizzard vind ik persoonlijk een beetje ‘eng’. Misschien omdat ik niet zo gek ben van reptielen… :smile:. Vond eigenlijk de band die je hier eerder aan had, beter staan. Maar jouw klokken, jouw smaak, natuurlijk.

1 like

Beide erg mooi (en verbeterd). Toevallig heb ik die hagedis ook op 'n oude gouden Seamaster dresser zitten (maar dan in het zwart).

1 like

Ik ga voor origineel, wat eigenlijk dus onorgineel is.

1 like

Een geslaagde swap lijkt me?

Soms moet het gewoon origineel blijven

Beide opties zijn een stap voorwaarts! Zeer goede keuze.

1 like

Imho geslaagde swaps. De deel blue behoudt z’n stoerheid door t zwarte, maar krijgt wat meer harmonie door ie strip.

De olma wordt n stuk meer classy door t lizard bandje.

1 like

En weer een swapje…

Voor

Na

1 like

Goede combinatie!

Obris Morgan rubber…??

1 like

Inderdaad :wink:

Die band past de sea ram prima. Idem bij de Scurfa.

Als het kleurtje terugkomt in de plaat is het resultaat vaak ok!

gr, HJR

Voor mij niet altijd. Soms kunnen tint verschillen voor mij juist tegenwerken.