Ik heb voor mijn seiko 5 een lederen bandje naast de standaard ijzeren band gekocht. Ik ga overmorgen op reis en omdat de lederen band vrij kwetsbaar is (lamsleer) en ik eventuele beschadigingen aan de stock band niet erg vind, wil ik ze daarom wisselen. Het is me ooit gelukt om de ijzeren eraf te halen en het erop zetten lukt weer wel, maar ik krijg het lederen bandje aan een kant er met geen mogelijkheid af. Resultaat: onderkant lugs naar de kl…, bandje beschadigd, veel gaatjes in vingers door het doorschietende platbekje en heel veel gescheld het afgelopen 1,5u. Wie helpt mij?
Dat is inderdaad de techniek die ik hanteer. De ene kant is gelukt maar deze kant wil gewoon niet. Ik wil het bandje niet stuk steken want ik schiet telkens uit…
Ik heb hier zo’n ding liggen maar hij lijkt te breed?
Ik zou zeggen… Gewoon blijven proberen en nogmaals een portie mosterd na de maaltijd: schaf pushpins aan met een dubbele kraag, dan is de kans dat het hulpstukje of schroevendraaier achter 1 van die kraagjes blijft zitten groter.
Ik ben net even te laat maar iid een aardappelschilmesje!
Succes gegarandeerd
Ik krijg er zelfs de stugge Seiko PU banden mee los.
Die banden tooltjes zijn ondingen.
Als het maar via de achterkant is gebeurd vind ik het niet zo’n probleem hoor. Sterker nog, als de lugs al wat gebruikt zijn, wissel ik zelf ook wat vaker bandjes.