Wat vinden jullie de beste beste horloges om een andere mooie look te krijgen door bandjes mee te wisselen?
Door de inzending van XoFF kwam ik er achter dat de Omega Railmaster voor mij hier onder viel. Van een casual look door een glad bruin leren band (in dit geval leren nato)
Overigens vallen voor mij persoonlijk veel horloges met een bezelinlay af. Kweenie wat het precies is, maar denk dat het enigzins komt doordat ik een horloge als een Submariner niet vind passen op leer. Maar er zijn wel es uitzonderingen, zoals de blauwe Tudor Sub die hier af en toe de kop opsteekt met een mooie blauwe lederen bandje.
Wat zijn voor jullie de beste/favoriete bandenswappers?
Met gemak de Railmaster (prachtige klok trouwens!).
De Panerai ook wel, maar ik vind alleen de metalen band sowieso niet mooi.
De Explorer op staal laat me ook iets minder warm.
De Railmaster is inderdaad geweldig zo om te zien.
Met gemak een heel ander uiterlijk door enkel het bandje te wisselen(tu)
Stond er ook echt van te kijken, vind hem ineens zoveel meer veelzijdiger…
De Panerai vind ik, is er een beetje voor gemaakt.
Qua uitstraling vind ik hem niet echt veranderen maar meer het idee dat je hem nu als een soort van mode accessoire kunt gebruiken door andere type en kleuren banden te kiezen.
Voor mij is dat mijn pam 112. Vooral ook omdat ik zelf de banden maak.
Verder ben ik ook een sluitingswapper! Gespen en (vouw)sluitingen worden vaak onderschat vind ik. Die blikkerige dingetjes met een omgebogen stukje draad als doorn vind ik niks.
Ook is een speedmaster een heel geschikte bandenswapper.
Die Railmaster is erg mooi, alle bandjes staan hem
goed al zou ik zelf niet snel een lederen Nato
kopen.
waarom als ik vragen mag?
zelf heb ik dr n beetje twijfels over, omdat je klok dan zo hoog op de pols zit. vind mn seadweller al hoog, laat staan om dr nog n nato onder te schuiven
Een gewone nato is mooi. Een lederen bandje ook, netjes afgewerkt, zijkantjes dicht en glad, mooi stiksel. Een lederen nato is 9 van de 10 keer gewoon een reep leer met wat ijzer.
[edit]
je foto nog even bekeken en ondanks dat deze lederen nato wel gestikt is wordt ik er niet warm van. Ook het dubbelvouwen van het einde lijkt me niet prettig zitten.
Een gewone nato is mooi. Een lederen bandje ook,
netjes afgewerkt, zijkantjes dicht en glad, mooi
stiksel. Een lederen nato is 9 van de 10 keer
gewoon een reep leer met wat ijzer.
je foto nog even bekeken en ondanks dat deze
lederen nato wel gestikt is wordt ik er niet warm
van. Ook het dubbelvouwen van het einde lijkt me
niet prettig zitten.
Geen idee, wou dat ik em had. Voor alle duidelijkheid, ik heb alleen de Pellikaan.
Maar snap wat je bedoelt. Het zijn vaak ‘homebrewed’ bandjes zonder dat ie 3 of 4 keer afgelakt is enzo. Maar ik vind de look wel stoer. Lekker beetje back to basic, ruig. Dat draagt ook bij aan een andere uitstraling dan zo een strak gespannen, zacht gevulde croco band die em weer een chique look geeft.
Hm… die Railmaster is zo gek nog niet. Alleen zoals sommige reviews als schreven… die naam
Niet zo spannend als een Seamaster of Speedmaster.