Bandentips gezocht!

Vraagje aan de allerbeste bandenswapperts: Ik heb sinds een klein maandje een blauwe Globemaster die ik bewust op staal heb gekocht, omdat een stalen band achteraf een tweede hypotheek betekent. De stalen band draagt heerlijk, maar ik vind leer in sommige gevallen toch ook wel erg prettig.

De leren band die Omega er standaard bij levert vond ik zelf wat aan de dunne/platte kant, dus die valt (zeker voor dat geld) af. Maar ik ben nu dus een beetje zoekende naar wat dan wel. Ik had zelf gedacht aan een blauwe band met wat meer stuffing of een mat zwarte. Maar ik ben er duidelijk dus nog niet uit.

Waarschijnlijk gaat het wel een custom band worden van één van de bekende bandenmakers, want ik heb al een omega deployant incoming. Daar moet dus alleen nog een stuk leer tussen. Tips en inspiratie zijn meer dan welkom!

1 like

Misschien een mooie cognac kleurige band of een struisvogel?
Met een blauwe band moet je wel goed opletten dat de kleur juist is anders gaat het vloeken, dit risico heb je ook met de combinatie blauw/zwart.

1 like

Ben je geen NATO fan? Qua comfort erg goed, en een dure klok op een heavy duty NATO vind ik wel tof. Crown & Buckle of Panatime.

1 like

Goed idee en goed punt van dat vloeken ook. Daar moet ik inderdaad voorzichtig mee zijn.

Dank voor je idee. Ik heb dat al vaker geprobeerd, maar NATO doet het op de één of andere manier niet helemaal voor mij.

Navy nubuck van Ko met contrasterende stiksels.

2 likes

Zo’n klok verdient sowieso een Ko.

Is ook een mooie idd :slight_smile:

1 like

Mooi ook inderdaad. Ik kwam al googlende ook nog deze (custom) strap tegen:

Ik denk dat die het ook wel aardig zou doen op dit horloge.

1 like

Even geinformeerd quanta costa.
Klats.130 USD.

Ik zou er denk ik een donker bruine alligator op doen van bijvoorbeeld Rios.

1 like

Geitenleer zoals deze maar dan met donkerblauw stiksel en blauwe binnenkant.
Zou denk ik wel goed staan.

Ko

2 likes

Dat zou een hele mooie combinatie zijn zeg!

In goede handen bij Ko

1 like

Michelin:slight_smile:

1 like

https://waccex.de/en/

Waccex kan ik zeker aanbevelen.
Heel veel schillende modelen dus zeker een strap die bij je past.

1 like