Cartier Solo incoming, kleine formaat ivm mijn 16,5cm pols. Met bracelet, want dan heb je die maar en hoeveel men lyrisch lijkt over die deployent claps (zeg ik het goed) vind ik dat nooit fijn zitten.
De lug to lug is als het goed is 17mm, al lees ik ook dat mensen er 18mm banden in doen. Ik heb hem nog niet in huis, dus dat gaan we nog zien.
Ik heb op zich redelijk helder wat voor soort band ik erop wil. Qua stijl, niet zozeer qua kleur. Maar waar koop je ze… binnen EU that is? Zo apart zijn de banden die ik in gedachten heb niet, toch kom ik ze niet zo 1-2-3 tegen.
Thanks, ga ik zeker kijken maar… ik ben eigenlijk vooral op zoek naar verkoopadressen (en niet per se stijltips zegmaar). Maar misschien had ik daarin duidelijker moeten zijn.
Oeh goede tips @Gup en @amaris en colareb is voor mij een bekend adres @Cihanski maar niet de stijl die ik nu zoek.
@amaris: deze twee heb ik gehad. Circa 25x33. Large is 27x35, net een klein tikkie groter en met een tank vind ik liever iets kleiner dan eigenlijk te groot. Small is 24x31 en lijkt me dus perfect.
Molequin is een goede optie en komt inderdaad uit België. Zijn hier veel mensen te vinden die tevreden zijn met de kwaliteit. Al is het wel een kostbare optie als je nog niet zeker bent van de juiste kleur en misschien wilt afwisselen.
Mijn ervaring is het het heel erg kan verschillen per horloge. Bij mijn basculante kan er gewoon een bandje op van een willekeurig merk. Maar bij mijn louis in small past alleen een originele van Cartier er mooi in omdat die net een verschil heeft van 0,5mm. Dus even goed checken