Bandentips voor Cartier Solo small? (Verkoopadressen)

Jeuj!

Cartier Solo incoming, kleine formaat ivm mijn 16,5cm pols. Met bracelet, want dan heb je die maar en hoeveel men lyrisch lijkt over die deployent claps (zeg ik het goed) vind ik dat nooit fijn zitten.

Voorbeeldje

Anyway.

De lug to lug is als het goed is 17mm, al lees ik ook dat mensen er 18mm banden in doen. Ik heb hem nog niet in huis, dus dat gaan we nog zien.

Ik heb op zich redelijk helder wat voor soort band ik erop wil. Qua stijl, niet zozeer qua kleur. Maar waar koop je ze… binnen EU that is? Zo apart zijn de banden die ik in gedachten heb niet, toch kom ik ze niet zo 1-2-3 tegen.

Voorbeelden qua stijl / structuur van de band:

8 likes

Hier wat kijkvoer;

1 like

Thanks, ga ik zeker kijken maar… ik ben eigenlijk vooral op zoek naar verkoopadressen (en niet per se stijltips zegmaar). Maar misschien had ik daarin duidelijker moeten zijn.

Bedankt iig.

1 like

Mooi horloge, check eens bij Watchbandit voor een bandje in de door jou gewenste stijl:

1 like

Heb hetzelfde probleem momenteel met JLC Reverso Classique. Ook 17mm. en dus een lastige maat.

En jij hebt net als ik ook van die kinderpolsen.

Mss hier eens kijken?

https://www.esprit-nato.com/en/223-all-17mm-leather-watch-bands

Na de JLC ga ik denk ik ook op zoek naar een Tank Solo maar dan wel de Large, waarom ben je specifiek voor de Small gegaan?

1 like

Lekker man, congrats!!

20% korting met code ENDSUMMER20

Of anders Ko inschakelen @Ko-Banden :point_down:

2 likes

Oeh goede tips @Gup en @amaris en colareb is voor mij een bekend adres @Cihanski maar niet de stijl die ik nu zoek.

@amaris: deze twee heb ik gehad. Circa 25x33. Large is 27x35, net een klein tikkie groter en met een tank vind ik liever iets kleiner dan eigenlijk te groot. Small is 24x31 en lijkt me dus perfect.

afbeelding

Zelfs op papier uitgeprobeerd :joy:

Uiteraard kwestie van smaak. Maar als de Large voor de gemiddelde mannenpols is bedoeld, klopt het ook naar ratio als ik de small neem.

3 likes
2 likes

Zit zelf voor zoiets te kijken.

4 likes

@Rik goeie, zit in… België?

Saffiano is inderdaad de juiste zoekterm.

Molequin is een goede optie en komt inderdaad uit België. Zijn hier veel mensen te vinden die tevreden zijn met de kwaliteit. Al is het wel een kostbare optie als je nog niet zeker bent van de juiste kleur en misschien wilt afwisselen.

Ah thnx! Dat helpt :+1:t2:

Ja snap ik. Als je nog alternatieven weet hoor ik het graag natuurlijk

1 like

Mijn ervaring is het het heel erg kan verschillen per horloge. Bij mijn basculante kan er gewoon een bandje op van een willekeurig merk. Maar bij mijn louis in small past alleen een originele van Cartier er mooi in omdat die net een verschil heeft van 0,5mm. Dus even goed checken :slightly_smiling_face:

1 like

Ja 17,5mm. Naaiers. 🥲

Ik ga eens kijken hoe 18mm bandjes erop gaan (of niet) die ik thuis heb liggen, eerst.