Bandenwissel Airman

We hebben dat allemaal wel eens: de zin om banden te wisselen.

Mijn Glycine Airman MLV werd geleverd op rubber. Dik, geurend rubber.
Plezierig dragend, de geur niet onaangenaam en nu, na een paar jaar, behoorlijk afgezwakt.
Ik had wel een zwarte Glycineband van leer, met wit stiksel, maar die was stug, droeg onprettig en was
ook eigenlijk te kort. Die verhuisde dus naar mijn dochter, samen met een Incursore.
Aan alleen een bandje had ze natuurlijk niks.
Bijgekocht: een stalen band (jammer: holle eindlinks) en een lichtbruine lederen. Beide van Glycine.
Die stalen band staat wel aardig, maar ik heb toch meer met die lederen. Die zit er dan ook meestal op.
Toch eens wat anders geprobeerd: een lichtbruine Meyhofer, zonder stiksel langs de randen en een
groene van textiel-op-leer.
Die groene zit wel lekker maar vind ik geen geslaagde combinatie vormen met de MLV, die is dus nu al weer
bevorderd naar een ParnisFlieger.
Die stikselloze is wel leuk en draagt ook plezierig, denk dat die nog leuker wordt als ‘ie er wat “vintager” uit
gaat zien. Ben er nog niet uit of ik gewoon de tijd zijn werk laat doen of koude thee of zoiets.
Hier de plaatjes:

1-op Glycine staal

2-op zwart Glycine rubber:

3-op lichtbruin Glycine leer

4-op een lichtbruine Meyhofer leer

5-op een groene Campagnolo textiel-op-leer

Leuk is dat, dat je door het verwisselen van de band telkens een hele andere uitstraling krijgt! Ik vind vooral de nato en de lichtbruine erg geslaagd! Nice!

leuke bandenswapper. ik vind die campagnolo, rubber en bruine glycine t beste matchen.

Ik vind de donkerbruine leren band en de groene textiel band erg goed passen bij het horloge.

Mijn beste,

Leuk dat verwisselen van de horlogebanden!!
Het geeft soms een geheel andere kijk!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ik vind band nr 5 het mooiste gevolgd door nr 3 .
Mooi horloge trouwens .

Mijn voorkeur is toch op staal, maar dat is persoonlijk.
Ik heb zelf de Airman 18 ook op staal.
De MLV is toch mooier en zeldzamer, ben er jaloers op.

Vind de match met de Campagnolo het mooist, alsof het zo bedoeld is

Staal is het helemaal!

Ik ben niet zo van de slappe bandjes of gerecyclede condooms
:)o