Bandenwissel

De meesten van jullie zijn waarschijnlijk wel bekend met het volgende fenomeen:
Je hebt al tijden een klokje in je collectie waar je ondertussen op bent uitgekeken, maar je wilt hem niet wegdoen.

Een oplossing om zo’n klokje weer in de rotatie te gooien is het vervangen van de bracelet/strap. Op deze manier kun je weer verliefd worden op een horloge dat je al een tijdje hebt afgeschreven. Soms ben je de combinatie na een paar weken weer zat en dat is dan een teken om het klokje toch te flippen. In veel gevallen kun je er echter weer maanden tegenaan en tegen de tijd dat je de nieuwe combinatie zat bent, kun je weer terug naar de oude bracelet/strap.

In het verleden heb ik de bandenwissel bij diverse klokjes met succes toegepast. Zo is m’n Monaco van leer naar Engineer II gegaan, m’n Paradive van bracelet naar RAF naar Isofrane, m’n Kingston van bracelet naar Shell Cordovan, M’n Stingray van rubber naar mesh en m’n Milsub van RAF naar leer.

Ook m’n Speedy Pro is in het verleden van bracelet naar lederen G10, naar Di-Modell Jumbo en weer naar bracelet gegaan. Echter is ie ondertussen alweer een tijdje uit de rotatie en zat ik al te kijken naar een Sinn 103 voor ernaast. Totdat ik in een la een ongebruikte Stowa flieger strap met rivets tegenkwam en nu zit ie weer trots om m’n pols.

nice!

(tu)

Erg mooi!

Thats all the fun of it! (tu)

Grt.

Leuk idd dat wisselen!
Overigens zou ik op dit voorbeeld niet snel uitgekeken zijn denk ik!

Staat goed.
Ik zou nooit op een speedy uitgekeken raken ook al droeg ik 'm aan een elastiekje :smiley:

agree

Super (tu)

Ik herken het fenomeen. Maar de Speedmaster met die bruine strap zou ik heel lang bekijken voor ik die zou flippen. Maar dan stuur mij ff een PB! :slight_smile:

Niks meer aan veranderen :~
helemaal af zo B)-

mvg Gerard

Heel herkenbaar! Niet flipperen … zelf slechte ervaringen mee. Mooie combi :slight_smile:

een andere band kan het smoel van je horloge instant veranderen…

Zelf ben ik gek op Nato banden… ik doe regelmatig een pitstop met de Instrument 2 voor een bandenwissel… afgelopen week op een Navyblue Nato, nu op een Blauw/rode nato… misschien van 't weekend nog even op de Gulf nato… en volgende week?.. dan is de Vostok weer aan de beurt…:slight_smile:

Ben het eens dat verandering doet spijs smaken. Aan de andere kant heb ik soms wel een favoriete combi. Wat ik daarom naast bandenswappen ook doe is een klokje gewoon een poos wegleggen. Na een een paar maanden is het weer een blije wederweerzien.

Mooi als je kunt spelen met verschillende banden, ziet er weer goed uit!

Eric

Heb in een verder verleden regelmatig een bandenwissel gedaan. Meestal omdat het originele bandje versleten was. Bandjes kocht ik toen nog bij V&D. Ja mensen, dat was voor het internettijdperk. Pakte niet altijd gunstig uit. Zeker een kleuraanpassing van de band voor een horloge met een gouden wijzerplaat beviel mij uiteindelijk meestal niet.
Maar ik zag laatst toch een prachtig mooi oranje Rallye band voor mijn oranje Seiko 5 zeg !

Paul.

Hopelijk ben je niet op het oranje Rallye spoor gezet door mijn foto van laatst (op de Tissot Heritage). Dat leek op de foto oranje maar dat is het in het echt totaal niet (cognac).

Groeten!