Bandenwissels

Afgelopen week maar eens nieuwe horlogebanden besteld voor mijn Seiko5 Racer en Union vintage.
De bandjes die er aan zaten heb ik destijds uit een graaibak op de Rikketik gekocht en waren wel toe aan vervanging.

Tsja, wat bestel je dan voor de Seiko5 Racer? Een rood Racing bandje met wit stiksel dus:

Destijds bij aankoop heeft Rob tegen meerprijs saffier gemonteerd waarmee ik nog steeds blij ben!

Bij de Union liep ik tegen het probleem aan dat de lugbreedte 23 mm. is en vindt daar maar eens een Racing bandje voor
 Veel gezocht maar niet gevonden. Bandje wat ik nu gemonteerd heb heeft volgens mij ook wel een connectie met autosport, weet echter niet hoe dit model/uitvoering heet. Door de gekromde springbars tussen de lugs, bleek het uiteindelijk mogelijk een 24 mm. brede band te monteren die door juiste montage van die schuine pinnen wat smaller wordt tussen de lugs en daardoor met enig "priegel"werk mooi past. Het oude bandje was maar 22 mm. en dit is een hele verbetering!

Het zoeken en monteren kostte wat tijd maar het resultaat is er ook naar! Beide bandjes zijn van een mooie, dikke kwaliteit (Piero Magli). De blauwe is zelfs waterproof (Lorica).

Trouwens, wat een verademing dat “nieuwe” fotoplaatsen!

Grt. Marco

2 likes

Wat een verbetering :thumbsup:

Vooral de Unionband is super

Ze zien er beiden fantastisch uit op hun nieuwe ‘schoentjes’!

:+1: Nice X 2

Mijn beste,

:+1: Nice X 3

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Mooie combi, die Union vintage, goed gekozen :+1:

M’n eerste horloge was een Union handwinder, en heb ik nog steeds.

Deze is prachtig en de band staat 'm uitstekend.

:+1:

Elf.

Netjes !
Ben er nog niet helemaal uit wat ik van de Union zelf vind .
De band maakt het overigens een schitterend geheel !

Veel plezier ermee.!
Pieter.