Bandje gezocht voor mijn vintage!

Ik dacht eerst: ‘Canvas met een góuden horloge? Dat gaat nóóit werken!’ Maar nu ik het zo zie… Werkt het best wel goed, eigenlijk. Van wat verder weg lijkt het een gewone (leren) band, maar als je dichterbij komt zie je toch ineens dat sportievere tintje door het canvas materiaal. Wel jammer dat de groene variant er niet was.

Een nato zou toch echt te veel zijn, maar dit is een goede combinatie. Bedankt voor de update en de foto!

Ferdinand Schreef:

Ik dacht eerst: ‘Canvas met een góuden horloge?
Dat gaat nóóit werken!’ Maar nu ik het zo zie…
Werkt het best wel goed, eigenlijk. Van wat verder
weg lijkt het een gewone (leren) band, maar als je
dichterbij komt zie je toch ineens dat sportievere
tintje door het canvas materiaal. Wel jammer dat
de groene variant er niet was.

Een nato zou toch echt te veel zijn, maar dit is
een goede combinatie. Bedankt voor de update en de
foto!

Bedankt voor het compliment, Ferdinand!

Ik heb Holben’s al een e-mail gestuurd met de vraag of de groene variant in de toekomst nog in 18mm komt, dus wellicht dat ik over een tijdje alsnog de groene canvas band om deze klok heb zitten…

Moest even zoeken maar de bandjes zijn dus van het merk Hadley-Roma.
Ik hoopte eigenlijk dat je die groenige kleur zou vinden maar deze is ook mooi. Vindt het toch wel een sportieve look geven aan het horloge.

openingspost deed me aan dit bandje denken:

Ik denk dat je voor een paar duiten
ook wel zo’n bandje kunt laten maken
door zo’n Turkse kleermaker,
neem je een oud bandje mee voor de gesp e.d.
zetten ze zo wat in elkaar voor je
misschien dat je zelf dan ook nog een stuk groene
stof moet kopen maar verder zijn die lui best handig
met een naaimachine.
beetje wat de ogen zien kunnen de handen maken.

Ik heb net een reactie mogen ontvangen van Holben’s, helaas is de MS849 (canvas groene band) niet in 18mm verkrijgbaar en wordt ook niet verwacht.

Ik zal dus op zoek moeten naar een andere band, of zoals Carpe Tempus aangeeft, bij de kleermaker langs moeten gaan (bedankt voor de tip!). Jullie zijn voorlopig nog niet van me af en laat de volgende resultaten uiteraard weer zien.

Gisteren was mijn geluksdag van de week; de MS849 (‘de groene’) is weer leverbaar in 18mm en heb 'm direct besteld!
Gisterenmiddag 18:00 uur NL-tijd is het bandje verstuurd dus ergens volgende week kan ik jullie het nieuwe resultaat laten zien. :slight_smile:

Kijk! Het heeft even geduurd. Maar dan heb je ook wel wat!:slight_smile: Gefeliciteerd en we wachten de plaatjes af!

Menrik Schreef:

Gisteren was mijn geluksdag van de week; de MS849
(‘de groene’) is weer leverbaar in 18mm en heb 'm
direct besteld!
Gisterenmiddag 18:00 uur NL-tijd is het bandje
verstuurd dus ergens volgende week kan ik jullie
het nieuwe resultaat laten zien. :slight_smile:

Ik vond dit destijds een erg mooie band is deze er ook in 20 en 22 mm?

Ik heb zelf nog een vintage dresser liggen met 18 lugmaat.

Mag ik vragen waar je deze band gekocht hebt?

En mooi dat je em gevonden hebt!(tu)

Groeten.

Noel.

Bandjes heb ik besteld via Holben’s - Fine Watch Bands (http://www.holbensfinewatchbands.com). Ze zijn razendsnel met verzenden en beide keren heb ik maar 4 of 5 dagen hoeven wachten voor ik het bandje in huis had.

Ik denk dat ik toch meer heb het zandkleurige bandje, ipv deze (in mijn ogen te donker) groene band. Tijd zal het leren in ieder geval! :slight_smile: