Bandje gezocht voor mijn vintage!

Sinds enige tijd ben intensief op zoek naar een mooi bandje voor mijn vintage horloge (Maison Chatelain uit de jaren 60, 18mm aanzet) - meer specifiek onderstaande bandje, welke ik een tijd geledeb op een ander forum tegenkwam:

Ik ben niet op zoek naar een NATO, maar echt een bandje die vast zit aan mijn horloge…

Tot op heden heb ik nog weinig resultaat, ook via Hodinkee kom ik niet verder.
Wellicht dat hier de nodige kennis zit om mij verder helpen?

ik vind het zo ook al Okay eigenlijk

Volgens mij zoekt hij juist iets wat hier op lijkt :slight_smile:

Carpe tempus Schreef:

JSZ Schreef:

Volgens mij zoekt hij juist iets wat hier op lijkt
:slight_smile:

Carpe tempus Schreef:

klopt… maar geen idee of er ook slijtage is
maar ik vind deze verkleuring juist mooi

Het bandje op de foto is niet zijn bandjes. Het is een plaatje dat hij van internet heeft geplukt.

Carpe tempus Schreef:

JSZ Schreef:

Volgens mij zoekt hij juist iets wat hier op
lijkt
:slight_smile:

Carpe tempus Schreef:

klopt… maar geen idee of er ook slijtage is
maar ik vind deze verkleuring juist mooi

misschien verder zoeken bij ice watch
deze lijkt er wel op … nu de kleur nog

Ik kan je niet helpen met dit specifieke bandje, maar je zou - in dezelfde stijl - eens kunnen kijken naar een cordura bandje. Ik heb ze van Morellato gehad, Hadley Roma heeft ook mooie. Succes!

hier een groene voor nog geen 10 euro
helaas geen denim maar nylon

http://nl.aliexpress.com/c-green-watch-strap.html

Het lijkt mij een canvas band. Die diagonale lijnen in de stof doen ook denken aan stevig katoenen twill (manier van weven), wat ook vaak gebruikt wordt bij spijkerbroeken.

Misschien zoiets: http://www.tungchoywatch.com/popup_image.php/pID/2101?osCsid=6be2e7d86552d03d6d876d48cb89d38b

Anders is er onder ‘canvas watch straps’ via Google genoeg te vinden. Ook zou ik het bij betrouwbare webshops houden, want dat Ali-express ziet er weinig hoopvol uit, om eerlijk te zijn.

Ik vermoed dat ik echt de compleet verkeerde zoektermen gebruikt heb, als ik bovenstaande reactie al lees. Iedereen nu al vriendelijk bedankt! :slight_smile:

Ferdinand Schreef:

Het lijkt mij een canvas band. Die diagonale
lijnen in de stof doen ook denken aan stevig
katoenen twill (manier van weven), wat ook vaak
gebruikt wordt bij spijkerbroeken.

Misschien zoiets:
http://www.tungchoywatch.com/popup_image.php/pID/2
101?osCsid=6be2e7d86552d03d6d876d48cb89d38b

Anders is er onder ‘canvas watch straps’ via
Google genoeg te vinden. Ook zou ik het bij
betrouwbare webshops houden, want dat Ali-express
ziet er weinig hoopvol uit, om eerlijk te zijn.

Deze website kende ik niet, maar daar staan inderdaad een aantal canvas bandjes die erg goed in de buurt komen!

Ik vindt dat ook een erg mooi bandje dus ik ga deze discussie volgen. Houdt je ons op de hoogte als je het gevonden hebt?

Time Factors heeft (o.a. Groen-grijze) canvas banden.

jazzbassman Schreef:

Ik vindt dat ook een erg mooi bandje dus ik ga
deze discussie volgen. Houdt je ons op de hoogte
als je het gevonden hebt?

Doe ik absoluut, Eric!
Ook via de PB nog een aantal tips binnen gekregen, dank daarvoor. Ik ga een aantal kanshebbers naast elkaar zetten en daar 1 of 2 uit kiezen. Resulaat komt hier dan ook te staan :slight_smile:

Er zijn ook Timex horloges met groene texiel bandjes
o.a. de “expedition” en de “camper”
( niet zijnde nato )
bij Conrad inclusief klokje 48 Euro, en mogelijk is er een webshop die losse Timex bandjes verkoopt

Mooi plaatje, zo maak je en Patek nog sportief. Canvas bandje en wat surflijn.

Een erg mooie vintage trouwens.

Heb je een plaatje van het horloge waar je deze band op wil hebben?

Timefactors.com voor 5 Engelse pond. Bestelling plaatsen kan van maandag tot donderdag dacht ik.

koningcaris Schreef:

Mooi plaatje, zo maak je en Patek nog sportief.
Canvas bandje en wat surflijn.

Een erg mooie vintage trouwens.

Heb je een plaatje van het horloge waar je deze
band op wil hebben?

Ik heb een ‘oude’ foto, op dit moment is het horloge weg voor een grote service/schoonmaakbeurt waarbij ook het glas wordt vervangen.

Heren, mijn horloge is ondertussen terug van onderhoud echter heb ik nog geen tijd gehad om mijn zoektocht naar een nieuw bandje voort te zetten…hier komt nog wel een vervolg op!
To be continued…

Menrik Schreef:

Heren, mijn horloge is ondertussen terug van
onderhoud echter heb ik nog geen tijd gehad om
mijn zoektocht naar een nieuw bandje voort te
zetten…hier komt nog wel een vervolg op!
To be continued…

ik denk dat n rios aligator bandje er wel mooi bij zou staan. in t bruin of zwart.

We zijn ondertussen 2 maanden verder, maar ik heb een mooi bandje binnen waar ik redelijk tevreden over ben.

Het bandje heb ik besteld via Holben’s - Fine Watch Bands (http://www.holbensfinewatchbands.com/), en is geleverd als een 18mm beige achtige kleur welke ik erg goed vind passen bij het horloge.

Het is echter niet exact de kleur die ik in gedachte had, maar het groene canvas bandje wat ik voor ogen had (ook via Holben’s) is helaas niet leverbaar in 18mm. De bestelling was overigens binnen 5 dagen in huis!