Morgen is het 3 weken geleden dat ik een bandje heb besteld bij RLTwatches. Het gaat om een simpele Perlon van zo’n 7 euro (kon ze hier in de buurt niet vinden helaas, vandaar dat ik het via internet heb besteld uiteindelijk).
Ik heb vorige week al contact gehad met de verkoper en die vertelde mij dat het bandje vast snel zal arriveren, maar ik heb hier mijn twijfels over. Ik denk dat het is verdwaald ergens dus ik reken er eigenlijk niet echt meer op.
Wat kan ik nu het beste doen? Een nieuwe vragen bij de leverancier, of gewoon een andere bestellen (bij hem), of gewoon in NL op zoek gaan en ophalen?
Het gaat om slechts 7 euro, maar ik vind het toch wel erg jammer! Hij was bedoeld voor de vintage Omega, maar nu moet ik dus nog steeds op zoek naar een perlon.
Ik zou bij de verkoper nog es polsen.
7 euro is voor hem OOK niet veel.
Als hij een reputatie heeft hoog te houden en hij is een beetje commercieel ingesteld, dan zendt hij wel een andere op. ( Enfin, zo zou ik het doen )
7 euro is niet veel, maar het is natuurlijk nooit fijn iets betaald te hebben dat je nooit zal ontvangen.
ik had dezelfde gedachte als jij. Als ik verkoper was zou ik direct al een 2e bandje hebben opgestuurd en mocht de andere alsnog aankomen de koper de andere terug laten sturen. Maar vanuit kopers-standpunt vind ik het nogal bedelend overkomen, of valt dat wel mee?
Volgens mij is het ook wel een bekende verkoper. Dus ik verwacht wel dat hij hem gewoon eerlijk verzonden heeft.
Nog even een weekje wachten en dan de verkoper vertellen dat het echt niet is aangekomen.
Vervolgens even naar de Rikketik om een leuk bandje uit te zoeken:D
(ik ben vandaag nog aangenaam verrast over de leverancier van een lichttent (25 EUR incl shipping) die aanbood een hele nieuwe tent te sturen nadat ik een beetje schimmel had geconstateerd. bleek dat ik met een poetsdoekje een heel eind kwam, dus ik heb 'm bedankt voor het genereuze aanbod en 5 sterren rating gegeven!)
ik zou het alvast melden en bij voorbaat zeggen dat je nog een weekje afwacht.
ik heb trouwens gemerkt dat pakjes uit UK met die ene pakketdienst van DHL afgeleverd worden (he, hoe heten ze nou ook alweer, selektvracht of zoiets).
de eerste keer was in augustus.
brieven/aangetekend nog wel per koninklijke TNT
Er kan van alles, mede afhankelijk van houding van verkoper en hoe je betaalt hebt. Houding van verkoper is al aan bod geweest. Mocht je bonje hebben, en met creditcard betaald hebben, dan kun je daar verhaal doen.
Wat mij een paar keer is overkomen, was dat de postcode niet correct of leesbaar was. Dat kan ook voor vertraging zorgen. Prima dat je het alvast gemeld hebt. Nog een weekje wachten en dan weer es contact opnemen. Bij mij duurde de vertraging circa 2 weken extra wachttijd.
P.S. Had tegen de verkoper gezegd dat alles goed was gekomen. Toch ging hij klacht indienen bij de vervoerder. Alleen maar om ze een lesje te leren beter op te letten
Ik denk dat ik straks de verkoper een mailtje stuur dat ik het nog een week aanzie en het daarna zie als een verlies. Hoe hij dan reageert zie ik vervolgens wel, als hij me een nieuwe aanbied, dan zou dat top zijn. Zo niet, dan kijk ik gewoon verder bij de winkels in NL.
Ik neem aan (gezien de waarde) dat het versturen niet aangetekend of verzekerd gebeurd. In dat geval zou ik rustig nog even afwachten. De Royal Mail heeft een reputatie hoog te houden van slechte en langzame afhandeling.
heb regelmatig zulke lange wachttijden vanuit GB gehad. (Plus ook een “verloren” pakket)
verzenden geschied inderdaad in slechts een envelopje zonder enige bewijs. Maar voor dit bedrag durfde ik het wel aan. Feit blijft wel dat het vervelend is als hij toch niet aankomt.
Volgende week Vrijdag is het 4 weken precies dus dan zal ik nog eens verder kijken.
Eveline, bedankt voor het aanbod. Als dat volgende week nog geld dan zou ik hier graag gebruik van maken. Maar ik laat het nog weten in dit topic hoe de gang van zaken is.
Ik zo’n geval moet je de verkoper nog een keer de kans geven het binnen een redelijke termijn te leveren.
Krijg je nog geen respons dan moet je hem ingebreke gaan stellen en je
geld terug eisen want dan heb jij het recht de verkoop ongedaan te maken,
want je hebt hem de kans gegeven.
Voor de wet schiet hij namelijk te kort in de naleving van de overeenkomst.
Maar moet je voor de € 7,00 gaan procederen, ga er maar vanuit dat dit door de bank genomen, niet in behandeling wordt genomen. Rechters en Deurwaarders hebben zo hun grensbedragen. Maar ik zou het wel proberen.
Vandaag nog eens een mail eraan gewaagd om te zien hoe de verkoper zou reageren. Tot mijn verbazing was dit niet waar ik op gehoopt had, misschien niet netjes om het hier te plaatsen maar aangezien het zo’n korte tekst is denk ik dat het wel kan. Dit is wat hij mij terugmailde:
[b]I am so sorry.
Roy Taylor[/b]
Dat was alles!! Ik zal hier in het vervolg niet meer zo gauw kopen na deze ervaring en anderen zijn ook gewaarschuwd.
Als het mijn zaak was had ik er al direct een 2e bandje achterheen gestuurd met de mededeling dat mochten er na een tijdje 2 bandjes zijn de koper er 1 terug kan sturen. Deze afhandeling vind ik gewoon… slecht.
Ik zal er dan nog maar eens een mailtje heen sturen met de antwoorden zoals hierboven. Aangeven dat ik graag een nieuw bandje wil en anders geen zaken meer met hem zal doen.