Bandje seiko kinetic stuk

Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum, hier terecht gekomen omdat het bandje van mijn seiko kinetic auto relay het begeven heeft en ik op zoek was naar tips /ervaringen. Is een rubberen bandje met stalen schakels er op, hier een foto.


Veel googlen levert wel een treffer op van een Engelse aanbieder, watches2clocks, maar die heeft het niet op voorraad. Vrij duur ook, 65 pond en verzendkosten.
Weet iemand misschien een site waar ik zou kunnen zoeken naar zulke bandjes? Horloge code is sma029/025, kast 5j22-0A90.
Lang verhaal, heb ondertussen wel van @Sjoerd_K een mooie seiko Recraft gekocht!

1 like

Heb je een duidelijke foto van de achterkant van het horloge en bandje? Daar waar het bandje op de kast komt. Het lijkt erop alsof de springbar waarmee het bandje vast zit kwijt is. Dan is het euvel simpel te verhelpen.

Lijkt inderdaad een springbar.

Prijs voor een nieuw exemplaar van de band is redelijk lijkt me.

Bedankt voor jullie reacties, het ligt helaas niet aan de springbar, waar die door het bandje heb gaat is het rubber gescheurd. Al eerder gehad, na 10 jaar, toen kon ik nog makkelijker vervanging vinden, horloge is nu ruim twintig jaar oud en de voorraad zal zo’n beetje op zijn, vrees ik.

1 like


De achterkant en de scheur in het bandje.

1 like

Horloge gekocht in Maleisië, dus wel lekker exclusief in Nederland, maar geen onderdelen…

Ai zonde. Dat maakt het een stuk lastiger.

1 like

Jazeker, de band loopt door in de kast, dat krijg je met een andere band natuurijk nooit.