Bandje tbv vintage Omega Constellation

Recentelijk deze prachtige Constellation C-Shape overgenomen. Echt een aanwinst en uiteraard heel erg blij mee.

Echter … ik kom niet goed weg met de bandjes … Ik had toevallig een 19mm bandje liggen die er perfect bij past. Een small taps toelopend bandje past mooi bij de maat van dit 35mm horloge. Ik zoek er nu nog een bruine band bij, maar vind 9 van de 10 banden gauw te lomp bij zo’n klein horloge, zoals bv de recent aangekochte Nomos velour strap (zie foto) …

Waar haal ik nu zo’n dun taps toelopend bandje vandaag? Ik kan ze niet vinden.

Bij @Ko-Banden

1 like

Uiteraard kan ik een band laten maken … Maar dit moet toch ook te vinden zijn in winkels/webshops?

Het beste kun je de Omega aan mij verkopen. In een keer van al je problemen af.

6 likes

Probeer Molequin eens, de smooth calf straps moeten denk ik dun genoeg zijn

Ik heb bij een webshop een 18 naar 16 mm bandje gekocht voor op een vintage Longines.

Hirsch wild calf voor 18 euro

Die band waar hij op zat toen je hem kocht vond ik zelf ook regentjes staan. Maar ik kan me voorstellen dat je die iets te grof vindt voor zo’n fijn horloge.

Is dit iets? Weliswaar voor vaste pennen, maar dat hoeft niet erg te zijn.

https://m.ebay.com/itm/Wire-lugs-band-19mm-Genuine-Eel-open-end-vintage-watch-strap-nickel-steel-buckle-/131718917532?_mwBanner=1

ik vind zelf een mooie lizard strap atijd goed staan op klassieke modellen. Goed op Ebay te vinden, deze bijvoorbeeld tapered naar een 14mm buckle volgens de omschrijving:

Inderdaad iets te grof. Maar het bandje wat je aangeeft via ebay komt meer in de richting. Blijft een zoektocht :wink: Tot dan blijft die op de huidige zwarte strap.

1 like

Horlogebanden.com kocht ik mijn 19x16 mm lizard.

Dank. Net gemeten en mijn hudige bandje loopt van 19 naar 14mm. Dat is best small, kleiner dan 16mm bij de gesp zie ik nog niet btw

Zojuist een Bulang & Sons bandje die van 20 naar 16 loopt erop gezet. Was een beetje dringen in de 19mm, maar staat niet slecht! 19 naar 16mm toont dus dan toch wat minder lomp …

1 like