Bandje te strak of te ruim

idd een smalle pols kent zijn nadelen
ook qua kastomvang van een horloge.

Alles boven 44mm is voor mij no go.

Grt.

Extra gaatjes maken is inderdaad een oplossing om het bandje passend te maken.
Op een of andere manier werkt dat bij mij niet. Voor extra gaatjes tussen de bestaande gaten in een band lijk ik wel allergisch :smiley: Stom he, ik vind het bandje dan niet meer mooi:(.

Dat je het bandje dan niet meer mooi vindt begrijp ik goed,da’s een "probleem"van de ware estheet.

Tempus Fugit Schreef:

Extra gaatjes maken is inderdaad een oplossing om
het bandje passend te maken.
Op een of andere manier werkt dat bij mij niet.
Voor extra gaatjes tussen de bestaande gaten in
een band lijk ik wel allergisch :smiley: Stom he, ik
vind het bandje dan niet meer mooi:(.

dan is er nog maar 1 oplossing… custom bandje laten maken. da kun je de gaatjes maar hebben waar je wilt :smiley:

grrr, niet t weer wat warmer wordt, zit ik in de knel met mn ‘office’ horloge. mn casio lineage draag ik graag op zn stalen band. en om de linker pols draagt ie nog net ok. maar na n poos wil ik mn horloge even om de rechterpols doen (beetje laten ademen/luchten), maar daarvoor begint ie nu wat te strak voor te worden. en de sluiting heeft maar 1 verstel gaatje :?
liever had ik dan n wat grotere sluiting met 3 of 4 gaatjes.

Niet echt last van. Alleen in de zomer als het 30+ graden is. In dat geval draag ik het liefste lederen bandjes.

Het is tog wel het mooiste om hem strak om tehebben of niet

Tog maar perlon dan?

Bekend probleem. Vind daarom de fixoflex banden wel ideaal. Als ik moet kiezen tussen iets te strak of losser, ga ik voor losser. Bij iets te strak heb ik er eind van de dag of na bijv een lange wandeling toch last van.
Andere oplossing is natuurlijk een zakhorloge dragen. :wink:

Heeft bijna iedereen mee te maken. Glidelock voor staal en voor lerenband een traploos verstelbare klemsluiting maken het leven een stuk aangenamer.

Bedoel je zoiets als de klemsluitingen die de dunnere (en meestal de goedkopere) milanaise banden hebben maar dan met meer ruimte (kwa dikte) voor leer?
Heb je een foto of een link of een naam (merk of wederverkoper) voor me?

Maurice Lacroix heeft een klemsluiting voor lederen of kroko bandjes. Zelf heb ik de kroko. Deze zijn van mooie kwaliteit. Zodra het horloge te strak zit kun je binnen een paar seconden meer ruimte maken. Erg comfortabel.

Ik heb je een pm gestuurd.

Mag gewoon openbaar hoor. Ik denk dat meer mensen zoiets goed kunnen gebruiken ipv extra gaatje prikken.

Hierbij de link:

http://www.uhrband24.com/maurice-lacroix-pontos-klemmschliesse-edelstahl-gebuerstet-p-1219.html

Vroegah had Seiko iets dergelijks op z’n stalen banden. Daarmee was het precies en snel afstellen een fluitje van een cent. Nadeel was wel dat die banden je hele pols kaal-epileerden, dat dan weer wel :slight_smile:

Het heeft wel voordelen doe je hen savonds af dan kun je hem ook niet verliezen

Perlon lost veel op, maar ik vind het niet echt mooi.

Nee maar is makkelijker verstelbaar

Gast, graaf eens niet oude rommel op, post eens in een keer, en probeer foutloos te schrijven…

1 like

Dat is denk ik net wat te veel gevraagd :grin: