Bandje "Verkeerd om"

Na het lezen even geprobeerd. So far kan ik me best voorstellen dat dit me gaat bevallen omdat nu het ‘flapje’ aan mijn kant zit en zo veel minder opvalt. voor wat betreft de fit kan ik nog weinig zeggen. :+1: I like!

3 likes

Overigens is het me bij dit soort horloges al vaker opgevallen dat de band ‘verkeerd om’ zit.
Nooit begrepen wat hier de reden van is want de vouwsluiting werkt andersom ook en het Calatrava logo is symmetrisch, dus ook dat is geen probleem.

‘Dit soort horloges’ lees: Patek Philippe :roll_eyes:

6 likes

Om een of andere reden worden bandjes met deployants inderdaad vaker met de bandjes andersom gemonteerd. Mogelijk heeft dit iets te maken met de fit van de sluitingen denk ik?

@koetsjh Ik denk dat daarom bij jouw horloge het logo ook gedraaid is, omdat er een vlindersluiting is gebruikt en deze standaard andersom gemonteerd worden. Is maar een gok hoor.

3 likes

Nee, het is wel iets typisch Japans.

Pak maar een willekeurige Tissot met vouwsluiting die zit echt andersom.

De fit maakt niet uit. De lengte van de band is daar bepalend in.

Seiko Presage en GS banden hebben vaak ok een andere verhouding voor wat betreft het buitenste en binnenkant pols deel.

2 likes

Ah ok!
Zie je toch dat de Japanners een flink oog voor dat soort details hebben.

Ik begin me nul af te vragen waarom een groot gedeelte van de niet Oosterse horlogemerken bij deployants de bandjes omdraaid en een ander deel (zoals Tissot blijkbaar) niet.

3 likes

Als voorbeeld:

Van links naar rechts.

Presage, Grand Seiko, Hirsch sueda en Hirsch performance.

De “bolling/polsdraagvorm” is overal gelijk en heeft voor de foto geen invloed op de lengte.

De “Japanse” vorm is voor onze westerse, vaak grotere, polsen wel lastiger met een vouwsluiting. Je komt vaak net niet mooi uit met de kromming van de sluiting op de ideale plek op de pols.

2 likes

nou weet ik niet waar in Japan, maar ik heb dat even rond gevraagd, en ze hadden echt GEEN IDEE waar ik het over had. Niemand heeft daar ooit van gehoord. Fotootjes erbij, en ze ontkenden het massaal. Misschien een etiquette dingetje uit 1950, maar ik zal mij er vooral niet druk over maken als je per ongeluk een Japanner tegen komt :jp:

nee dus :smiley:

nee hoor :face_with_hand_over_mouth:

5 likes

Ben jou nou echt naar Japan gegaan om dat na te vragen ? Respect.

6 likes

De Japanners komen elke dag naar @FransT om dingen te vragen. :wink:

8 likes

edit

:facepunch:t6::v:t6: yah man

2 likes

Ik dacht laat ik het eens proberen.
En -voor mij- verrassend comfortabel :+1:

1 like

Ja, ik ook. Dit soms tot verbazing van juweliers. Als ik mijn arm op een bureau leg wordt het bandje niet omhoog gedrukt. Ik heb ook het idee dat ik horloge sneller en gemakkelijker om doe.
Bb

1 like

Ik ga het gelijk proberen!

:beers:

die NATO lijkt overigens wel superstrak te zitten. …

Lijkt maar zo, heb ze juist altijd overdreven losjes…

Vandaag ook geprobeerd om de bandjes om te draaien en het is inderdaad zo dat het horloge beter op het midden van de pols blijft zitten!

3 likes

Maar de sluiting daarentegen :face_with_hand_over_mouth: