Bandje verkorten

Goedemiddag beste forumleden,

Recent heb ik een vintage bandje gekocht. Het bandje is te lang, zelfs als ik er een vlinder sluiting tussen zou stoppen.

Ondanks dat de verkoper me nog gaat uitleggen hoe dit versteld moet worden zie ik niet hoe dat zou kunnen. (Los van de buckle.)

Weet iemand hoe deze verkort moeten worden?



Centerlinks open vouwen?

Zitten er iets van pinnen aan de zijkant?

Ik zou de links kunnen openvouwen inderdaad, maar hoopte op een betere optie. Ben bang dat ik dan met metaalmoeheid de links kapot vouw.

Geen pinnen aan de zijkant.

1 like

Dan zou ik even hierop wachten…
Nooit geen schakels openvouwen.
Los van de kans op breuk krijg je het ook nooit meer fatsoenlijk teruggevouwen.

Aj,
dat lijken me gevouwen schakels te zijn,
dat is eccht PIEPwerk om in te korten.

Helaas moet dat soms.

In dit geval zou mss nog het middelste stuk eruit kunnen

Wat bedoel je met het middelste stuk? Wellicht het stukje waar de link omheen gevouwen is?

Met zonder jas natuurlijk. :rofl:

2 likes

De enige plek waar u zou kunnen inkorten is m.i. het einde van de band dat onder de clasp valt.
Moet toch te doen zijn?

Ik denk dat je deze alleen aan de sluiting kan verkleinen.
Ik zie in ieder geval nog een vrij gaatje aan de zijkant van de sluiting.
Veel meer dan 1 a 1,5 cm zul je daar niet mee halen…

Klopt! Bij de sluiting was nog ruimte maar zelfs als ik er bijv een vlindersluiting zonder schild zou zetten is het bandje nog te lang voor mijn pols.

De verkoper laat binnenkort weten hoe ik het bandje moet verkleinen. Indien interesse zal ik het hier plaatsten.

we zijn daar heel benieuwd naar.
vooral ikzelf want ik heb een heel erg neppo gevouwen Bulova bracelet liggen met 3 extra schakels waarvan er 1 of 2 erBIJ moeten.
(of misschien toch proberen de neppo clasp met stemvork er op naar een andere bracelet te worstelen.

@mission impossible

1 like

En als verder niks werkt heb je nog altijd deze optie :wink:

1 like

:joy:

Dan heb je ook nog een rolletje

nodig.

1 like