Bandje vervangen lukt niet

Ze lijken op die

Ben aan het werk

20 likes

Ahhhh, een Invicta… :kissing_heart:

1 like

Hahaha. Volgens mij heten ze wel echt zo. Het plaatje kwam ook boven met de zoekterm ‘female spring bar’.

1 like

Heb het ook even opgezocht en de “vrouwelijke” heet in het Nederlands holle push pin.

Dit is een push pin die bedoeld is voor kasten met een vast pennetje in de beugel. Zag je vroeger vaker bij gouden kasten. Tegenwoordig zit er vrijwel altijd een gaatje in de beugel voor de push pin tap.

3 likes

Hee, leuk, ik heb iets geleerd vandaag. :smiley: Ik dacht altijd dat je gewoon het leer om die pennetjes heen moest frommelen, maar ik dacht dan ook, “jeetje, dat gaat toch niet langer dan twee dagen mee?” :see_no_evil::joy:

Nee het is niet dit horloge, maar dat was een reactie op het feit dat ik aan het werk ben.

Het gaat om dit horloge.

s-l500-1

4 likes

Hoe krijg je die het makkelijkste los?

Van de leeftijdsgenootjes die ik ervan heb zijn de lugs helemaal doorboord. Dan steek je er eenvoudig van buitenaf een pennetje in en kun je de band eruit halen. Ik kan dat op jouw foto precies niet zien. :stuck_out_tongue:

Er zit aan de zijkanten geen gaatje

1 like

Het zou misschien ook kunnen dat er een vouwbandje omheen zit. Het stiksel loopt over de bandpen door dus misschien dat de omslag niet is doorgestikt.

Ik had eerder van je begrepen dat het bandje dat er nu om zit is afgeschreven toch? Dan zou je het bandje eens los kunnen peuteren waar hij gelijmd zit. Dan heb je een goed zicht op de lugs, misschien heeft het horloge wel vaste bandpennen, dat kwam vroeger ook geregeld voor, al lijkt dit horloge mij er een beetje jong voor.

Eventueel kun je het bandje later weer vastlijmen.

Kun je als je klein schroevendraaiertje neemt er niet induwen tegen de pin

Ga band losmaken wanneer ik thuis ben. Vandaag naar electronica beurs. SAMSUNG. Ben benieuwd wat die weer gaan presenteren vanavond. Hoorde dat het eten goed is en er leuke dames zijn die ons gaan bedienen.

2 likes

Wellicht zijn het inderdaad vaste pinnen aan de kast
Wat vaker voorkwam vroeger. Kunnen ook buisjes zijn waar een klein pinnetje in zit…lastig tot niet tussen te komen.
Wanneer je zeker bent dat het een pushpin is zou ik hem doorknippen

1 like

Inderdaad! Waardevolle adviezen hier, Liever de aanzet van het bandje (van 10 euro) effe lospeuteren dan onherstelbare schade aan de behuizing toebrengen met een schroevendraaier of schilmesje…

1 like

Dus wat moet ik doen?

Hebben de leuke dames van Samsung je niet even kunnen helpen met een haarspeldje? :wink:

afbeelding

Draai hem even om, chef. Zo zien we niks. :joy:

2 likes

Horloge in de prullenbak mikken.

2 likes

Mijn suggestie zou zijn eens te beginnen met kijken naar de achterkant van de band, eventueel foto hier plaatsen. Ik verwacht dat het omgevouwen flapje alleen gelijmd is. Als je dat lospeutert kun je zowel de band als de bandpen redden.

Hahaha, ja. Een @Fate_Amenable_To_Change noemen wij dat thuis. Weggooien als het niet werkt. Klein verschil: hij deed het met een Omega. :upside_down_face:

Dude. :persevere:

5 likes