Bandje wisselen.. probleempje!

Hoi aan iedereen die dit leest,

sinds vandaag heb ik mezelf dus op een nieuw horloge getrakteerd en nu wilde ik er voor het probeersel er eens een ander (lederen) bandje om heen doen. Normaal lukt het me wel met de Bergeon en wat wrikken, alleen bij deze lijkt het net of de pushpin uit 2 delen bestaat!

Het bovenste deel is dus net als bij een standaard pushpin, met van die dikkere kantjes zodat je bandje kan wisselen en als je daar aan trekt dan gaat je pushpin eruit, alleen bij deze is het hetzelfde systeem, alleen als ik dan dus de pushpin heb ingedrukt en eruit wil drukken zie ik dat hij nog vastzit met een ander pinnetje in de lug.

Weet iemand welk systeem dit is en welke tools daarvoor nodig zijn? Het is dus een stalen band, even voor de duidelijkheid.

Alle hulp is hartelijk welkom! (tu) Ik wacht het rustig af.

bij mijn sub no date bijv , druk bijde zijde tegelijk in met 2 sate prikkers … dat gaat ook niet 1 voor 1 of in ieder geval minder makkelijk dan ik gewend was, en het krast niet :wink:

om wat voor een horloge gaat het ?

ik bedacht me net … ik heb ook wel eens push-pennen gehad die heel strak in het gat paste en je er bijna niet uit kreeg, die heb ik aan 1 zijde ingedrukt en dan een beetje spanning op de band houden en dan de andere kant los peuteren…

als de push-pennen niet helemaal lekker meer zijn zoals je ze omschreef zou ik ook nieuwe pennen pakken ipv de oude te her gebruiken , zou zonden zijn als je je horloge verliest.

succes

Heb bij leren banden wel eens gehad dat er een pushpin en een vaste pen inzit.
Zie je bij de aanzet aan de buitenkant van de lugs gaatjes zitten?

Beiden bedankt voor de input, Joost, jou idee om ze van beiden kanten in te drukken is een goed idee, alleen (en nou dus het antwoord op Eveline d’r vraag), er zitten geen gaatjes in de zijkant. Allebei tegelijk indrukken vanaf de zijkant is helaas niet mogelijk.

En Joost, ik denk niet dat deze heel strak zit, zoals ik het kan zien zijn het echt 2 verschillende pinnetjes over elkaar heen, dus een pin zoals de standaard pushping en een vaste pin zoals Eveline aangeeft.

Eveline, hoe kreeg je deze los, deze vaste pin, moet ik hiervoor naar een juwelier die Tissot verkoopt of zijn er andere mogelijkheden?

Tips voor een kundige Tissot dealer zijn ook welkom. :slight_smile:

Het gaat om dit model, de Carson, zit een Eta 2824-2 uurwerk in:

volgens mij kun je gewoon de pushpin indrukken en dan een beetje aan de band trekken … met beleidt :wink: en dan de andere push pin indrukken.

stel dat je te hard trekt of een push-pin krom duwt dan pak je gewoon 2 nieuwe push-pinnen maar dan heb je wel de band eraf. :smiley:

die carson is leuk, en mooi ! zeker met een bruine band :smiley:

Bedankt MF, ik ivnd 'm zelf ook hele mooi, zal als de andere band eraan zit foto’s maken. Seamaster ik zal het straks eens proberen om 'm eruit te wrikken.