Bandje wisselen zonder tool

Ik kreeg vandaag een e-mail dat we tijdens ons bedrijfsuitje morgen naar een strand gaan voor wat activiteiten, en we zouden weleens nat kunnen worden. Nu had ik mijn horloge voor morgen al klaargelegd bij de rest maar vintage leren banden en nat worden gaan niet zo goed samen. Nu had ik wel wat extra NATO banden in mijn koffer gevonden maar helaas geen tooltje om ze te verwisselen. Dus, na wat rondkijken op de hotelkamer ging ik het maar eens proberen met wat voorhanden was:

Men neemt 1 horloge, 2 tandenstokers en kiest de nieuwe strap:

Men zet 1 tandenstoker op het “knopje” en 1 tandenstoker op het pushpinnetje en drukt tot het los laat.

Het werkt :wink:

Strap eraf halen en bushpinnetje weer terugdoen, wel goed mikken.

Knopje weer met de tandenstoker indrukken en push pinnetje erin schuiven.

Et voila, gaat prima dus zonder tool :sunglasses:

5 likes

Keurig MacGyver! :wink:

Zo doe we het allemaal toch? :grinning:

1 like

Wanneer er geen tooltje voorhanden is: ja! :wink:

Op een of andere manier durf ik een bandenwissel bij mijn Pelagos niet aan… Bijzonder, want met mijn Omega PO had ik er geen problemen mee.

Bij twijfel niet doen; dus binnenkort maar ff langs S/C!

Top systeem. Bij IWC kan je op deze wijze zelfs de stalen band binnen luttele seconden inkorten of vergroten. Had elk merk dit maar :wink:

Dat kan met de Pelagos ook… Nóg makkelijker zelfs…

Ja, met de glidelock ook, maar als je er wat schakels uit moet halen ben je toch even bezig met die pokke schroeven (en vaak nog met loctite).