Bandje Woodwatch Oaklee herstellen...

Ben nieuw hier op het forum, en net besmet met het ‘horlogevirus’ :smiley:

Op zoek naar een eerste (of eerste twee) automatisch horloge, maar ik heb ook nog een Woodwatch horloge, gekregen van mijn vriendin.
Is het Oaklee model, maar het bandje is jammer genoeg stuk.

Ik heb nog alles origineel, inclusief de bijgeleverde schakeltjes en gereedschap maar als ‘leek’ weet ik niet goed hoe te beginnen.
Heb wat foto’s genomen van het geheel en ik zou het zelf willen proberen te herstellen maar ik weet niet of ik wel genoeg onderdelen heb. Wellicht ga ik er beter mee naar een juwelier maar wil het toch eerst graag zelf proberen…

Alvast bedankt !

Welkom op het forum, hoop dat iemand je vraag kan beantwoorden :wink:

1 like

Hoi. Zo te zien is je, noem het meer even je endlink, gebroken.
Heb even gezocht, maar die bandjes zijn volgens mij niet los te krijgen.
Wel leer trouwens.
Is wel en behoorlijk wegwerpproduct trouwens.
Het enige wat ik kan bedenken is van een schakel die je over hebt, met een minifiguurzaagje en secondenlijm een nieuw eindstukje maken.
Maar dan moet je wel van knutselen houden.
Succes.

Ik heb 2 nieuwe endlinks nog in de verpakking. Enige probleem is hoe ik het eindstukje dat gebroken is, eruit krijg en het nieuwe erin.
Schakeltjes kan ik vervangen met de bijgeleverde schroevendraaitertjes maar hoe ik dat met dat eindstukje doe… (minuscuul klein gaatje, waarmee doe ik dat ?)

Een paar detailfoto,'s.
Ook van de achterkant?
Zo te zien zijn het gewoon drilled lugs.
Zou je het asje er zo uit moeten kunnen drukken met het juiste tooltje.
Als je dat niet hebt zou je kunnen proberen de punt van een naald af te slijpen en daarmee te drukken.

Dit dus

Bij gebrek aan het juiste tooltje kun je ook nog een naald proberen. Hou deze vast met een tang (combinatietang oid) voor extra grip. Gebruik wel de botte kant!

Een oude simkaart tool van een Samsung telefoon werkt ook goed.

Als t goed is zitten er verende bandpennen in die druk je in waarmee de band los komt.

1 like

Sim-tool is een veel beter idee dan een naald, probeer die eerst (als je er een hebt)

Heb nog een SIM-tool van mijn iPhone, ik probeer dat eens…