Bandjes advies Longines LLD Rose gevraagd

Ik heb een groots probleem.:stuck_out_tongue_closed_eyes::woozy_face: Als afstudeer cadeautje zal ik binnenkort een leuke Longines ontvangen. De LLD rose is nog volledig ongedragen en zit dus op een zwarte gator. Ik vind dat niet zo handig gezien het een duiker is en denk dat een andere kleur band mooier zou zijn. Hebben jullie tips wat esthetisch en praktisch mooi/handig zou kunnen zijn? Heb zelf al gedacht aan een vintage tropic of perlon (maar dat is met de caseback niet zo slim).

7 likes

Denk dat een basic zwarte GL831 van Uncle Straps het heel goed zou doen op de Legend Diver :sunglasses: Ik ben een tikkie bevooroordeeld maar het is (imho) het meest comfortabele rubber wat je kunt krijgen.

1 like

Tropic natuurlijk:

9 likes

Daar sluit ik mij bij aan. Maar is de rubberen band van de Poland Limited Edition nog leverbaar?

3 likes

Vast niet, maar een reguliere tropic icm met de buckle van de croco zal ook wel lukken.

1 like

Ja heb ook veel liever een vintage echte Tropic erop dan een rubber namaak ding van Longines

1 like

Mooi horloge hoor, gefeliciteerd! Is het een 42mm versie?

Ik heb zelf een metalen, ik vind het horloge veel te gesoigneerd voor een Tropic. Zo’n LLD is voor mij veel meer een skin diver dan een echte diepzee duiker ondanks z’n 300 m wr.

Zou deze zelf altijd op een diep bruine croco gooien maar als het in de categorie sportief moet blijven, een Artem strap.

1 like

Volgens de service website van longines is deze dus nog leverbaar

RUBBER STRAPS WITHOUT CLASP BLACK 22/20

RUBBER STRAPS WITHOUT CLASP BLACK 22/20

De originele band die je op de gewone ldd krijgt. Is makkelijk te bestellen en de gesp zet je dan over.

1 like

Moet je echt wel een goede treffen want echt oude tropics kunnen uitdrogen en uitscheuren langs de pushpin.

Verder kudo’s voor de bold choice van een roségouden LLD! :+1:

1 like

Koop altijd nos via bevriende verzamelaar dus daar maak ik me geen zorgen om :wink:

1 like

Ik ben wel erg benieuwd hoe je ldd er straks in het echt gaat uitzien. :+1:

2 likes

Heel cool, de roze gouden LLDND! Ik droeg mijn 42mm LLD altijd op een donkerblauwe Erikas MN, vond die combinatie erg goed, alsof het horloge ervoor ontworpen was! Met de rose gouden kast zou denk ik ik de zwarte MN het mooiste zijn.

2 likes

Lange lugs doen het dikwijls goed op een NATO.

Deze kast is dun, dus kan het wel hebben. Mijn advies, een paar premium nato’s. (Zwart, bruin, bordeaux, …)

Bestaat ook in leder.

Maar bandjes vinden met rose hardware is best een uitdaging

1 like

Bulang heeft een paar natos met rose gouden hardware:

Voor de Erikas MN zou je haar eens een berichtje kunnen sturen, is soms wel wat mogelijk!

1 like

Ging net ook de B&S posten. En anders zwarte hardware.

Goeie, zwarte hardware heeft Erika sowieso.

Ah yes die Bs bandjes ken ik. Denk dat dat niet helemaal de juiste kleur rose is maar zou t zeker kunnen proberen. Alleen is nylon tegen de gouden kastdeksel niet zo’n goed idee denk ik.

Hoe staat het er inmiddels voor met de zoektocht?