Bandjes een vintage look geven. Ervaringen?

Omdat ik niet het juiste bandje in een vintage military look kon vinden ben ik zelf wat gaan experimenteren. Het mosgroene bandje dat ik had besteld, zag er simpelweg te nieuw uit. Met wat Googlen kwam ik uit op voorzichtig schuren en met azijn besproeien en vervolgens in de zon leggen. Ik ben tot nu toe tevreden over het resultaat. Hebben meer HF-ers dit soort pogingen ondernomen? En hebben jullie tips?

3 likes

Evt met chloor verdund met water gebruiken om te besproeien?

1 like

Ik heb bleekmiddel geprobeerd op een oud bandje als proef. Dat had geen resultaat. Maar misschien was ik te voorzichtig.

1 like

WD40 erop en koffie.

Als je een echt vintage horloge hebt, zou ik een periode correct bandje zoeken. Dit oogt inderdaad modern, door synthetische look en werkmethode.

1 like

WD40 is echt een tovermiddel :grinning:
Het gaat niet om een vintage horloge. Je ziet een aantal aanbieders die vintage bandjes verkopen in de hogere prijsklassen. Prima in de meeste gevallen. Vaak zijn ze bedoeld voor de wat grotere horloges, zeg Panerai. Als het model wat subtieler is, werkt dat niet goed visueel.
Vandaar dat ik een standaard canvas bandje een vintage look probeer te geven. Ik weet niet of koffie op canvas werkt. Heb je het zelf wel eens geprobeerd?

1 like

Bandje nog niet geprobeerd. Horloge wel.
Ik vind het bandje er nog wat te nieuw uitzien eigenlijk. Ik zou doorschuren :face_with_peeking_eye:

1 like

Mogelijk gaat het nog een keertje door de zuur en schuurstraat. Het moet bij het horloge passen. Daar volgen nog foto´s van :smile:
Ik vraag me vooral af of er ervaring is met het vintage maken van straps. En dan graag foto´s :star_struck:

1 like

Ben benieuwd.

1 like

Heb toen een canvas band zelf licht opgeschuurd met schuurpapier 120.
Prima resultaat.

4 likes

Joe van diaboliq straps maakt ze van echt vintage canvas.
Dingen zijn oersterk.

4 likes

Mooi! Het onderwerp is hoe een strap zelf een vintage uiterlijk te geven.
Lang intensief dragen werkt natuurlijk uiteindelijk ook :wink:

1 like

Ja, koffie is net zo’n tovermiddel als WD40. :sweat_smile:

WD40 niet op de huid dragen, dan heb je 3 weken migraine

1 like