Bandjes nog eens doornemen,bespreken, tips&tricks

Ja vast vaker besproken maar ik begin er gewoon aan. Nato straps vind ik prachtig, rubber is mooi en niks mooier dan leer. Maar nu, ik werk altijd buiten en dat het hele jaar door.
water is altijd paraat. Is een nylon nato dan wel slim bijv?. Nemt deze vocht op.? Wat doet dit in de vorst, en rubber?
Dus, welke band wanneer of juist wanneer niet.

Er is zoveel moois, dus vertel.

1 like

NATO is overwegend nylon en dat kan gewoon water hebben. Kun je prima mee zwemmen als je wilt. Als dat nat wordt dan droogt hij vanzelf weer op. Leren of canvas nato’s zijn uiteraard een ander verhaal.
Rubber hetzelfde laken een pak, dat is volledig waterproof.

Och Hansje…Alsjeblieft zeg…:roll_eyes:

Moet dit nu echt?:grimacing:

De rovers zaten bij het vuur.
En de roverhoofdman stond op , en zei : Piet vertel !!

De rovers zaten bij .,.

1 like

Jep, dit moet echt. Vind het voor mijn niet mooie avond/weekend klokje(s) niet zo lastig.
Maar voor de dagelijkse en dus met weer en wind nat werken vind ik het lastig. Mooi en toch bruikbaar…

Ach en heerlijk toch, voor de veel gebruikers de bekende weg uiteraard en voor de mindere gebruikers een bos waar de bomen niet meer te zien zijn. Dus FF opnieuw een bos planten dacht ik zo.

Hhmmrmmbll,

Nou. Okéé…:smirk:

Dan vrees ik dat we op de Aevig Fire hose-strap weer uit gaan komen,.

Nou? Bijdrage ? Of niet?
:wink:

2 likes

Hier moet je echt enorm voor uitkijken…

@Honey_Badger
Omdat?

@MeistersingerFa
NICE!

Edit: oké, je werkt buiten maar je kunt dit zelf ook wel een beetje bedenken toch?

1 like

wellicht dat wanneer je zo lang in de vorst buiten aan het werk bent dat je horloge bandje bevriest, het tijd wordt voor warme chocomel en een broodje knak bij de haard :joy:

2 likes

Gewoon levensgevaarlijk…

@Honey_Badger
Klopt kan t wel bedenken, heb technische achtergrond. Maar stelde de vraag toch om wat specifieke kennis op te doen… leer graag.

dus geen perlon, nato of rubber? ok, topic kan dicht :sunglasses:

Als een nato vaak nat wordt kan ik me voorstellen dat hij zijn schoonheid (ook schoon in de zin van hygiëne) verliest waardoor rubber beter werkt.

Goede vraag. Nylon nato is niet zo duur dus kun je gewoon is proberen. Blijft wel lang nat en vind ik nietrettig. Rubber is dan beter want neemt geen vocht op. Beste alternatief wat alles overleeft is een fijne stalen band.

Das ook nog een puntje. Mijn ervaring met een nato is dat die voxht opneemt en lang nat blijft en dat voelt een beetje viezigish

Ben je bij @Rolopalooza op zijn werk langsgegaan ofzo?

2 likes

Rubber is het antwoord voor alles hier op het werk :wink:

En uiteraard doe je af en toe gewoon je horloge af. Voor je het weet ben je 'm kwijt!

3 likes

U bent gynaecoloog?

Close. Je zit wel in de juiste richting.

3 likes