Net kreeg ik het lumineuze idee om eens wat bandjes te wisselen voor m’n Dutch Forces horloge. Ik merkte eigenlijk dat ik hem bijna niet draag omdat de originele band hem erg dik maakt (aangezien het 2 leren banden over elkaar zijn bij de gesp) Dus ik besloot eens te kijken wat ik nog had liggen aan 24mm bandjes, en dit zijn de 2 alternatieven:
Een zwarte leren band met wit stiksel en 2 dikke chromen knoppen (ben de naam van die dingen kwijt…)
Of een zwarte leren band met oranje stiksel en oranje cirkels erop. (deze band komt overigens van mijn replica U-Boat af, dus aan de binnenkant staat U-boat, maar dat zie je niet als ik hem draag)
Ik vroeg me af, wat vinden jullie het best staan?
Ik vind het oranje wel wat hebben, maar aan de andere kant is het misschien wat té oranje? Het zwart met witte stiksels vind ik ook wel gaaf.
Graag jullie mening!
Haha ik dacht het net ook al… Misschien niet heel verstandig om hier te plaatsen maar ach
Ik zat ook al te denken dat een NATO misschien wel heel erg gaaf zou kunnen staan ja! Eerst vond ik NATO’s helemaal niks, maar ik begin ze eigenlijk steeds meer te waarderen voor bepaalde horloges. Op een dresswatch vind ik het nog steeds een beetje een no-go, maar voor dit soort horloges wel!
Wat voor kleur had jij in gedachte? Ik zat te denken zwart, maar dat is zo simpel. Wat kleur houdt het leuk… (
Zo’n leren nato/zulu is wel erg mooi ja! Zal eens kijken of ik NATO fijn vind, krijg er binnenkort namelijk een binnen voor m’n Vostok. Zo’n leren moet ik eigenlijk wel eens bestellen, die zien er erg gaaf uit!
Velcro vind ik persoonlijk niet zo mooi, simpelweg door het velcro… Dan vind ik er minder mooi uitzien dan een stalen gesp.
Klopt ja, heeft 2 kronen. De kroon op 10 uur is voor de binnenste kompas bezel, om die te draaien. De kroon op 3 uur is gewoon voor de tijd en datum.
of een velcro klittenband, dat heeft wat meer
comfort als een NATO en past prima bij zo’n
militarylook
b.t.w ik zie dat deze klok 2 kronen heeft ?
Maar dan wel een Gasgasbones band. Voorlopig niet
op voorraad zag ik…
op hun site staan er best wel een paar van 24 mm
maar ik heb i.d.d, niet gekeken of ze naast in de collectie vermeld ook verkrijgbaar zijn. wel mooi spul ik kende ze nog niet.
Vandaag nieuwe Zulu bandjes binnen gekregen en een NATO via het verkoopgedeelte van het forum. Amazon(Derk) hiervoor bedankt!
Het zijn dus 3 bandjes in het totaal, een grijze nato, een zwart grijze zulu en een donkergroene zulu (deze nijgt enigszins naar bruin, en doordat deze wat meer glimmend is, krijg ik het groenige niet op de foto… Deze is in het echt nog mooier)
En dan de laatste, de zwart met grijze zulu. Deze heeft echter de kleine flap niet meer, is er zo te zien ooit afgeknipt, maar hierdoor zit hij wel erg fijn!
Persoonlijk vind ik de zwart met grijze het fijnst zitten en de groene er het mooist uitzien. Maar het mooie van zo’n nato/zulu is dus, je kan lekker snel en makkelijk swappen!
Ik durf het bijna niet te vragen.
Maar waarom niet oranje?
Haha ik had deze bandjes besteld bij iemand op het forum, en hij had alleen deze 3 te koop… Een oranje is misschien ook wel leuk ja, maar ik heb nu wel genoeg bandjes voor dit horloge… Heb er momenteel 5… (
En ik heb al een horloge met oranje bandje, dus die krijgt vanavond weer wat polstijd.