ST220DH
27 september 2024 om 15:20
1
Hi guys.
Ben op zoek naar handgemaakte, goede kwaliteit, stoffen bandjes en rubberen bandjes. Dit voor mijn Omega sea master 007 versie.
Jort draagt zo’n mooi blauw wit bandje. Maar waar kan ik dit fatsoenlijk op maat laten aanmeten/maken? Liefst Italiaanse makelaardij.
Beyns1
27 september 2024 om 15:48
3
Met @Ko-Banden heb ik zeer goede ervaringen … dit voor leer .
1 like
Nou, als je dat wilt
ST220DH:
laten aanmeten
weet je waar je moet zijn.
1 like
Rob007
27 september 2024 om 15:57
5
Gaat u naar the Strap tailor. Kwaliteit gegarandeerd.
2 likes
ST220DH
27 september 2024 om 19:08
6
Hier ben ik erg blij mee. Dankjewel!!
1 like
PLP
27 september 2024 om 19:14
7
Maar wat als de ambachtslieden uit Italië arbeidsmigranten blijken te zijn? Mag het dan ook of moeten er echt aantoonbaar Italianen aan het werk zijn?
3 likes
Misschien dat je hier blij van wordt. Beter wordt het schijnbaar niet qua NATO’s.
Ik vind ze er overigens niet per se uitzien alsof ze veel beter zijn dan de premium straps van dit adres:
Die zijn van topkwaliteit en een stuk goedkoper.
1 like
Onze bandenbaas @Ko-Banden maakt ook prima banden en een stuk voordeliger. En hij is niet de enige dit forum
YY77
27 september 2024 om 19:22
10
Prijstechnisch misschien maar de nato’s van Omega zijn van horen zeggen een paar niveaus hoger in kwaliteit.
1 like
Ik ben benieuwd. Het blijven NATO’s natuurlijk. Er moet ergens een bovengrens zijn aan hoe fantastisch een stuk geweven nylon kan zijn.
2 likes
Time
27 september 2024 om 19:24
12
Italiaantje hier. Zoek eens op Prato. En wat ze in Prato allemaal maken. En wie wat allemaal maken. Dit is maar een stad van de velen.
Helaas is ‘onze’ stempel van kwaliteit geen garantie (meer). Daarmee wil ik natuurlijk niet alles over een kam scheren. Er komen nog steeds prachtige producten vandaan. Maar staar je aub niet blind.
Verder, mooi topic. Dankjewel voor de tips. Ik zit ook in een bandenspeurtocht en dacht dat ik de leveranciers wel gehad had. Zoveel keus!
1 like
YY77:
nato’s
SwissToni:
NATO’s
Nato’s, ik vind ze leuk op staan op een foto maar het draagt echt ruk. Maakt niet echt of het nu met of zonder elastiek is, of super fijne gordelstof, het zit gewoon voor geen meter.
2 likes
YY77
27 september 2024 om 19:28
15
Ben ook geen fan, het ziet er voor geen meter uit.
Dat vind ik nog wel meevallen, maar tenzij je een wanhopige commando bent en bang om je horloge in de strijd te verliezen vind ik het niks. Zeker geprobeerd maar ze zijn niet voor mij.
YY77
27 september 2024 om 19:32
17
Mijn oplossing daarvoor is een Velcro strap:
1 like
Ook wel eens canvas/katoen bandjes geprobeerd? Ik vind deze persoonlijk lekkerder/beter zitten dan de nylon variant.
Maar ieder zijn ding natuurlijk.
YY77:
Velcro
Leuk voor kinderschoentjes
Mausje75:
canvas/katoen
Yup, en ook hier vind ik de looks vaak leuk maar het draagcomfort echt afleggen tegen staal, leer of rubber.
Veel te duur en zit echt ontzettend kut. €200 mijn reet, nooit een keer waard. Jah dikke kwalitatieve stof, maar dat is gelijk de keer zijde.
De stalen lus waar het bandje door heen gaat, heeft aan de onderkant nog een lus, die drukt al gauw onprettig in je pols.
Heb eentje gehad, echt iets van 2/3 maanden op gewacht. 3 uurtje omgehad en gelijk weer verkocht. Er is genoeg beters te krijgen voor veel minder.
1 like