Bandjesdag

Vandaag kwamen mijn bestelde horlogebandjes binnen… Ik wil met de Instrument 1, die binnenkort klaar is… en met de Instrument 2, die al regelmatig om de pols zit… een beetje kunnen variëren met banden… de nieuwste aanwinsten…

Zwart lederen Rally

en
Blauw/Rode Nato…

Ik ben er voor mezelf nog niet uit welke ik nou de mooiste vindt… :slight_smile:

De rally…met afstand.
Hoewel een gewone, stevige leren band misschien nog mooier is. Je horloge heeft niet veel “auto-achtigs”…

Dick

zo dus?.. Ja… heb ik ook… ik kan lekker variëren…

Beter! Nu nog zonder schroeven…:wink:

Dick

Ik kijk op de Komende Rikketik wel even… :slight_smile:

Trouwens… zijn er nog mensen hier die naar de Rikketik gaan zondag?.. de vorige keer was er een topicje over… nu hoor ik er niemand over?.. 't is dat ik erop geattendeerd werd door een bevriende horlogemaker… anders had ik em gemist… terwijl ik nog van alles nodig heb…

Uiteraard het eerste bandje, nato vind ik helemaal niets.

Goed dat je het zegt, veel over gehoord maar nog nooit geweest. Ik wil er dit maal wel bij zijn.

Ik vind het moeilijk te zeggen wat voor bandje ik mooi vind op de JHB I-1. Weet het waarschijnlijk pas als ik het zie :+

Arie Kabaalstra Schreef:

Trouwens… zijn er nog mensen hier die naar de
Rikketik gaan zondag?

Nop, moet werken :frowning:

hmm…kweenie
ik zou hem eens willen zien met een aanpassing aan de kast zelf,
een soort afdakje tussen de lugs waar de bandaanzet
onder verdwijnt zodat je van bovenaf niet tussen de kast en het uiteinde van de band kunt kijken.

Dick V Schreef:

De rally…met afstand.
Hoewel een gewone, stevige leren band misschien
nog mooier is. Je horloge heeft niet veel
"auto-achtigs"…

Dick

Mee eens. Een Hirsch Liberty zou mooi staan IMHO.

De Rally-band, maar dan met messingkleurig stiksel.

Met al die tijd en moeite die je in je kindje hebt gestoken moet daar toch ook een home made band op!
Gaat met toch niet vertellen dat je daar geen machine voor hebt (of voor kan maken) :wink:

Op jouw instrument vind ik de nato het beste staan, maar ik snap de keus voor de rallye wel. Ik denk dat het met zwart stiksel beter staat.
Kijk maar. Ik heb deze.

Explore vierport

Die rallyband past mooi bij je wijzers!

Nou je het zegt ja!.. (tu)… eigenlijk is ie wat te lang… moet even zien of ik het deel met de gesp wat kan inkorten…

hoort/past een nato bij een horloge of bij de persoon.
Ik vind bij de laatste.
Een jonge vent kan op bijna ieder horloge een nato doen maar ik zie een 50 plusser niet met een natoband lopen.

olle griese Schreef:

Een jonge vent kan op bijna ieder horloge een nato
doen maar ik zie een 50 plusser niet met een
natoband lopen.

Nee, stel je voor…

Een 50 plusser met NATO lijkt dan wel erg op Mart Smeets
in z’n vrije tijd.

Frans53 Schreef:

olle griese Schreef:


Een jonge vent kan op bijna ieder horloge een
nato
doen maar ik zie een 50 plusser niet met een
natoband lopen.

Nee, stel je voor…

Precies. Op middelbare school word je eigenlijk al uitgelachen met zo’n kinderbandje aan je horloge…

Duidelijk de Rally! (tu)

Carpe tempus Schreef:

Een 50 plusser met NATO lijkt dan wel erg op Mart
Smeets
in z’n vrije tijd.

Een 50 plusser met een nato kan best.

Ligt helemaal aan het persoon en de combinatie met het horloge.

Mijn opa had een dikke Certina Turtle met zwarte perlon om de pols en toen was ie dik in de 70…

En het stond hem buitengewoon goed.

Groeten.

Noel.