Bandrbands classic vintage

Ik ben niet zo’n fan van bracelets. Bijna al m’n horloges zitten dan ook op leer. Omdat ik smalle polsen heb, is het vinden van een comfortabel bandje een uitdaging.

Ik heb in het verleden een aantal custom straps laten maken om zo perfect zittende bandjes te hebben voor al m’n horloges. De kwaliteit hiervan varieert per maker en het is altijd een gok wat je binnen krijgt. De banden zijn meestal niet helemaal perfect, wat z’n charme met zich mee brengt, maar als je een shoddy $125 Red12 strap vergelijkt met een perfecte en comfortabele €20 Stowa strap, ga je je toch achter je oren krabben.

Ik ben voor m’n daily wearers op zoek gegaan naar een paar banden van hoge kwaliteit met een perfecte afwerking in de perfecte maat (voor mij 70/110).

Via WUS zag ik regelmatig een advertentie voor Bandrbands langskomen en raakte via PM in gesprek met Ron. Hij heeft een groot aanbod aan vintage style straps in verschillende maten en warempel ook in 70/110 voor mensen die qua pols wat kleiner zijn geschapen.

Op z’n Instagram gallery is elke band op een handvol horloges tentoongesteld waardoor je een goede indruk krijgt van het model en de kleur.

Ik bestelde direct een zwart exemplaar voor de Sub en binnen een paar dagen lag ie op de mat. Perfect afgewerkt. Een fantastische, zware leersoort die erg mooi patineert en licht verkleurt als je hem buigt. Ik was onder de indruk.

Na 2 weken non-stop dragen bleek de band zo comfortabel dat ik er meer wilde. Ik bestelde er nog 3.

Na 2 maanden dragen ben ik nog steeds verliefd op de straps. Ik krijg zelfs complimenten van anderen over m’n straps. Dat is me nog niet eerder gebeurd.

Ik ben klaar voor de zomer met m’n collectie en waarschijnlijk de komende 20 zomers, als ik op de kwaliteit van het leer af ga. Echt een topserie.

En voor iedereen die roept dat een Sub op staal hoort: :hankey:

3 likes

Thanks voor het delen. En een Sub-C hoort op staal :wink:

“qua pols wat kleiner zijn geschapen” … jaja

Maakt ie ook lederen NATO’s?..
ik vind persoonlijk dit model banden, met alleen 2 stiksels bij de bandpen minder mooi…maar… 't zijn jouw horloges… :smile:

of een horloge wel of niet op staal hoort… dat is in mijn optiek ook aan de drager om dat te beoordelen… vind de stalen banden van Rolex wel erg mooi… zeker als je ziet hoe de endlinks en dekplaten in de kast vallen… ik heb onlangs een Explorer kunnen bewonderen… was zwaar onder de indruk van de band…

ja… ik vind een Sub of een Explorer erg mooi op staal… maar op Leer of op een mooie Nato vind ik ze ook mooi, voorzover ik de Sub en Explorer mooi vind dan. .zoals velen weten hou ik niet van de pukkel op het glas van de modellen met een Datum… en ook die Mercedesster wijzer ben ik op uitgekeken… doe mij maar een Air-King, op staal of leer… maakt me niet uit… alleen een Milgauss… die zou ik uitsluitend op staal dragen…

Mijn beste,

Zien er niet alleen mooi uit,
eveneens straalt het degelijkheid uit!!
Dank voor het delen.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ik kocht vroeger bij Ron, toen hij net begon, zijn velcro-straps, hier is hij toen op WUS mee begonnen, heerlijke banden voor weinig geld. En je loste meteen het Sumo-gat op :slight_smile: Daarnaast een fijne vent om wat bij te kopen.

[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/Seiko/45f52676.jpg.html][/URL]
[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/Seiko/fbd17528.jpg.html][/URL]

Eric

1 like

En ze ruiken zo lekker