Bandwissel voor Casio AQ-230GA-9DMQYES

Dag horloge liefhebbers,

Vandaag heb ik impulsief de Casio AQ-230GA-9DMQYES uit de Vintage serie gekocht.

Dit omdat ik een tijd terug een foto voorbij zag komen van iemand die bij dit model een leren band had geïnstalleerd en dat zag er verbazingwekkend goed uit.
Uiteraard een klein beetje een Cartier Tank feeling maar dan een versie met stopwatch, wekker en dual time. Oftewel een upgrade. :yum:

Bij thuiskomst dus direct een 18mm bandje omheen gedaan en het resultaat valt mij niet tegen. Ik ben ervan bewust dat dit een kwestie van smaak is.

Of ik deze Casio nu onder dress watch kan schalen weet ik niet gezien mijn voorkeur bij een gelegenheid toch uitgaat naar andere horloges uit mijn collectie maar wellicht bij een dagje weg of een verjaardag gaat hij vast wat draagtijd krijgen.

ik ben uiteraard benieuwd wat jullie van dit horloge vinden.
Ook vind ik het leuk om te horen en zien of er meer mensen zijn die een horloge een totaal ander uiterlijk hebben gegeven door een bepaald soort band er op te zetten.

Zie hieronder de foto’s en fijne avond verder!

10 likes

Netjes.

1 like

Leuk horloge! Veel plezier ermee!

1 like

In mijn optiek absoluut beter dan de bijgeleverde Casio bandjes. Ziet er leuk uit!

1 like

Ik vind het een geweldige upgrade! Naar mijn mening slaat de goudkleurige schakelband helemaal nergens op. Is het een dresser? Scheelt weinig, alleen het LCD display “hoort niet” op een dresser maar deze stoort in het geheel niet. Erg leuk en chique horloge.

1 like

Staat goed.

1 like

Ziet er keurig uit!!

1 like

Hoe bevalt de Casio? Ik vind 'm heel tof en overweeg er ook één te kopen maar ik zag dat het horloge “hars glas” heeft en ik vraag me af wat dit precies is en of het krasvast is.

Heel leuk horloge voor die paar tientjes. :+1::watch: En inderdaad, leer past hem prima. :wink:

1 like

Wat is jouw ervaring met het “hars glas” (volgens Casio)? Is dat gewoon plexiglas?
Absoluut een heel leuk horloge!

1 like

De eigenschappen zijn hetzelfde: krassen zijn makkelijk weg te poetsen.

1 like

Grotendeels ben ik qua horloges een diehard ‘tool watch’ fanaat dus ik draag hem enkel voor de afwisseling tussendoor maar hij bevalt mij stiekem erg goed. Vooral de goude kleur is, in vergeleken mijn collectie dat enkel bestaat uit zilver en zwart, nieuw en voelt verfrissend om de pols.

Een nadeel is dat er geen Light button op zit zoals ik gewend ben met de Gshock lijn van Casio. Maarja dit is dan ook verder meer een mode horloge.

Ik heb in iedergeval best wat complimenten ontvangen van ook ‘niet horloge liefhebbers’.

1 like

Gaaf!

Dat bandje ziet er ook erg goed uit. Wellicht dat ik zelf ook eens ga kijken naar een bruine leren band om af te wisselen.

1 like

Ik was ook grote fan van duikers, sportieve horloges maar dressy horloges gaan me steeds meer bevallen. Lichter, comfortabel, vooral nu de temperatuur weer daalt en leder lekker draagt.
En nu begint het fenomeen rechthoekig horloge mij ook aan te trekken zoals deze Casio, Lip T24 enz