Bang voor aankoop fake watch *Omega smp300*

Ik ben druk aan het sparen voor een Omega smp 300 Co-axial blauw. Leg al het geld wat over is apart om mijn persoonlijke voorkeurs horloge te kopen.

Het zal geen nieuwe worden bij de juwelier deze prijzen gaan me toch iets te ver en ik hoop een mooi exemplaar hier of op het web te kunnen scoren.

Ik ben alleen erg bang voor de aankoop van een fake watch. Heb veel fake Vs real filmpjes bekeken maar het gaat daar vaak om de wat oudere varianten dus niet erg up to date.

De echte replica’s zijn zo ontzettend gelijk aan het origineel inclusief papieren en pasjes dat ik er bang van word. Het gaat om serieus geld en wat als je in werkelijkheid een nepper koopt… ja dat zou een klap in mijn gezicht zijn.

Zijn er belangrijke opzichtige punten of moet het uurwerk worden opengemaakt om echtheid te garanderen. Of een bezoek aan een juwelier brengen??

Hebben jullie wat tips?

Groetjes Henry

1 like

Hier koop je geen fake

6 likes

Buy the seller. Genoeg ‘pre-loved’ horlogeverkopers in Nederland…

5 likes

Als je zo bezorgd bent: nog even doorsparen en voor ongeveer 2650,- een nieuwe kopen inclusief alle papieren en goodies bij een gerenommeerde grijze handelaar in London via Chrono24? :sunglasses:

3 likes

Nouja de kans zal hier waarschijnlijk ook zeer klein zijn. Marktplaats is dan een wel een groot risico :astonished: maar kan me voorstellen dat het verleidelijk kan zijn maar als je fake niet van echt kan onderscheiden is dat moeilijk. Er zullen heus niet alleen maar oplichters tussen zitten maarja de kans is aanzienlijk groter

Hoe bedoel je?? :see_no_evil::see_no_evil::blush:

bedankt :+1:t3::+1:t3:

Dat je de verkoper moet kopen. Dus moet vertrouwen op de verkoper. Dat ga je niet krijgen op Marktplaats of eBay, dus ga naar horlogezaken met een goede reputatie. Op het forum is genoeg te vinden over de betrouwbaarheid over een hele hoop hier in NL.

2 likes

Duidelijk verhaal bedankt :+1:t3::+1:t3: Daar kan ik me in vinden :slight_smile:

Uhhhhhh…

Aan de andere kant, die @SuperC en @Crownguard zijn wel pre-loved te noemen :kissing_heart:

4 likes

Koop een NL model 2e hands. Oftewel geleverd door een Nl juwelier.

Er zijn naar mijn weten geen NL geleverde replicas.

1 like

Wat is nou t verschil tussen een Nederlands geleverde en een Nigeria geleverde Omega? Beiden komen uit dezelfde Zwitserse fabriek toch?..

5 likes

Genoeg betrouwbare verkopers te vinden hier.

1 like

In een originele zit geen verschil. Dat zeg ik toch ook niet?
Echter als jij bang bent dat je een replica koopt, is het slimmer om een NL geleverd model te kopen.

Of denk jij dat er 1000 replicas met de opdruk van Schaap en Citroen in China worden gemaakt?

Het zal niet 100% waterdicht zijn, maar het is weer een hulpmiddel.

1 like

Neen ik dacht eerder aan een oplage van zo’n 5.000 exemplaren… :wink: uiteindelijk moeten ze er maar 1 maken als jij hem gekocht hebt :sob:

Gemoedsrust is best wat geld waard, vind ik. Ga naar een goede Nederlandse grijze handelaar.

1 like

Ik moet het nog tegenkomen, maar wie weet.

Te ruil… misschien voor geld…? :wink:

1 like

Dacht ik ook gelijk aan toen ik de openings post zag. Betrouwbaarder kan haast niet. Goedkoper wel :wink:

1 like

Deze had ik al gespot maar idd alleen ruilen en niet tegen geld :see_no_evil: