Barend stelt zich voor

Ik browse hier al een tijdje rond, langer zonder dan met account. Een tijdje geleden toch eens besloten om een account aan te maken, en nu ook besloten om mezelf voor te stellen.

Men noemt mij Barend.

TL;DR: Hoi! Horloges. Doei!

Mijn liefde voor horloges begon ergens rond mijn elfde levensjaar toen ik van mijn ouders een Casio CMD 40 kreeg. Juist, een horloge met een afstandsbediening erin. De buren hebben het geweten. :sweat_smile: In de jaren daarna nog regelmatig wat horloges gekregen van mijn ouders maar nooit echt draagtijd gegeven, ik vond het maar vreemd om continue met iets om je pols te lopen. Waarschijnlijk liggen ze nog netjes in mijn ouderlijke huis ergens.

In 2015 werd ik getarget door MVMT via een advertentie - ik gok op Facebook - en ben ik tot aanschaf overgegaan van twee van hun horloges. Goedkope, simpele, lichtgewicht en toch mooie horloges. Met de kennis van nu way overpriced voor wat je krijgt maar destijds gekocht omdat ik ze mooi vond. Ik had toen nog geen idee van uurwerken en automaten en zulke dingen. Het simpele design spreekt me nog steeds aan hoewel ze de laatste jaren weinig draagtijd krijgen.

In 2016 werd in getarget door Vincero, ook ergens via online advertenties, en heb daar een wit/gouden Chrono S besteld. Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als MVMT, een simpel Miyota Quartz uurwerk met een leuk design waar je relatief gezien eigenlijk teveel voor betaald. Maargoed, tot op de dag van vandaag vind ik dit nog steeds een prachtig horloge om de pols.

Ook in 2016 won ik via een Instagram actie een Pulsar PX5019X. Met zijn 46mm ligt ie vrij groot op de pols maar desondanks werd het voor mij mijn daily in de afgelopen jaren. Ik denk dat dit zowel door het feit komt dat het horloge op iedere kledingstijl past en dankzij het draagcomfort. Het uurwerk lijkt erg precies te lopen, ik heb tot op heden nog geen opvallende afwijking gezien. Door de solar techniek laadt ie zichzelf op, het batterijtje houdt dat tot nu toe ook vol, die heb ik nog niet hoeven vervangen. Een geinige feature.

In 2017 werd ik weer eens getriggerd door een advertentie en kocht ik deze vintage Citizen Seven van Robin Sagehomme. Vreemd genoeg heeft deze tot de dag van vandaag zonder enige draagtijd zijn tijd in de horlogebox doorgebracht.

edit: Bijna vergeten!
In 2018 een Straton Speciale aangeschaft, een prachtige Tag Heuer Monaco homage. Onlangs heb ik deze op een milanese strap gezet en krijgt ie weer wat meer draagtijd, ik denk dat ik hem beu was op de lederen racestrap.

Dankzij een vriend en tevens HF-lid is het horlogevirus weer een beetje aangewakkert het laatste jaar. Zo heb ik vorig jaar - eindelijk - mijn eerste automaat aangeschaft, een Seiko SKX-009 op jubilee. Leuke duiker en met zijn pepsi-bezel iets compleet anders dan de rest van de verzameling. Ik wil de originele rubber strap nog eens aanschaffen.

Onlangs heb nog een Seiko snxs73 (of zijn voorganger, dat is me niet helemaal duidelijk, de mijnes komt uit 2000) aan de collectie toegevoegd. Na jarenlang de Pulsar te hebben gedragen vind ik het nu heerlijk om af en toe zo’n kleine diameter als deze Seiko te dragen.

Last but not least heb ook nog een Apple Watch met verschillende bandjes, die krijgt ook al jaren veel draagtijd. Ik zal jullie niet vermoeien met foto’s daarvan. :wink:

Ondertussen komen we aan bij vandaag en ben ik mezelf rustig aan het orienteren op de aanschaf van een Omega Speedmaster Professional die ergens in de komende 12 maanden moet gaan komen. Het eerste idee was om er eentje uit 1987 te willen maar die lijken ruim boven mijn budget te zijn, dus ik denk dat het een meer recente gaat worden.

Tot zover mijn introductie, sorry voor het lange verhaal!

29 likes

Welkom hier bij HF !
Ja Omega is wel heel mooi natuurlijk.

1 like

Welkom Barend .

1 like

Welkom bij de club.

1 like

Welkom!

1 like

Welkom! Bijzonder collectie trouwens! En met een Speedy kan je bijna niet fout gaan, zijn mooie klokken die bijna iedereen wel staat.

1 like

Welkom op HF Barend

1 like

Welkom!

1 like

welkom-home

1 like

Mijn beste,

Barend, van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

5-2a0f3d75c73fd50e2b63f86b0ad62d99

1 like

Welkom barend leuk verhaal :ok_hand::+1:

1 like

Welkom en veel plezier op het HF!

1 like

Welkom Barend!

1 like

Welkom Barend. Ja! Met zo’n Omega ga je hier voor vol worden aangezien! Leuk verhaal trouwens.

1 like

Welkom mooie verzameling heb je al

1 like

Welkom! Progressie te zien :sunglasses::sunglasses:

1 like

Welkom,
Bijzondere, niet alledaagse, verzameling heb je daar.

1 like

Welkom.

1 like

Welkom! Mooie keuze om voor een Speedmaster te gaan.

1 like