Barn find: Nos 1971 Speedmaster, lekker hoor

Maagdelijk, ongebruikt: heerlijk. Hij is al verkocht. Niet vreemd als Hodinkee er een artikel over schrijft.

Vraag me af of er forumleden zijn die er de vraagprijs van 8, 9 ruggen voor over zouden hebben. Komt ook door de dure pond, want hij is 6k Engelse ponden.

http://sweepinghand.co.uk/vintage-watches-for-sale/omega/omega-speedmaster-1971-ultimate-barn-find/

1 like

Ik zou zo’n horloge helemaal niet willen hebben. Hij is nu al 45 jaar ongebruikt dus het zou een doodzonde zijn om hem te gaan dragen. Je kunt hem dus alleen maar in de kast leggen. Zelfs om hem te laten lopen moet hij eerst een servicebeurt hebben en wordt de originaliteit al aangetast. Dus zelfs los van de prijs, ik pas. :sunglasses:

straf toch wat er soms komt bovendrijven. Ik zou er echter ook geen 8 a 9 K aan spenderen. T’is een blijft een speedmaster en ook al vind ik ze mooi.

Nou…mijn '63-er is bijna geserviced maar die ga ik gewoon lekker dragen.
Daar is dat ding voor gemaakt. Schilderijen zijn er om naar te kijken…horloges om te dragen; het is geen papier maché :smiley:

Ik denk dat deze echter nooit zal worden gedragen en wederom waarschijnlijk de rest van zijn leven in een donkere kluis doorbrengt…dat zal deze Speedy niet gedacht hebben in '71…dat 'ie als sport chrono z’n hele leven niks mag doen. Eigenlijk best wel sneu :confused:

2 likes

NOS of niet…

Blijft een standaard st71…

1 like

Helemaal mee eens, horloges zijn om te dragen! Dat is ook de reden dat ik het zo mooi vind dat er eigenaren van hele dure vintage Ferrari’s zijn die zo’n ding niet in de garage laten staan als kunstobject maar er gewoon de weg en het circuit mee op gaan

2 likes

Geen straight writing caseback in ieder geval :wink:

1 like

Wel lekker ding maar prijzig. Zelf geef ik er niet zoveel om. Een horloge moet je dragen en gebruiken.

Voor dit geld kun je een late 2998 of een 105.002 speedmaster kopen. Veel zeldzamer, en voor een vintage liefhebber vermoed ik veel begerenswaardiger.

Zo kan je ook een drol tot iets bijzonders maken :heart_eyes: als ie uit de juiste reit is gekomen :open_mouth:

Wel een mooi horloge :sunglasses:
Groeten Iwan

Voor 8k?

Zet daar maar een 1 voor…

Die tijden zijn echt voorbij. En als je er wel 1 weet te staan voor dat bedrag ontvang ik graag een pb! :ok_hand:

Ik ben helemaal met jullie eens dat je een horloge moet dragen. Ik heb ook een aantal klassieke auto’s (geen hele bijzondere of dure modellen) en die zijn ook om mee te rijden. Af en toe worden er ook klassieke auto’s aangeboden die 30 jaar bij een gesloten dealerbedrijf hebben gestaan en dus 0 km op de klok hebben. Zo’n auto hoef ik ook niet. Je betaalt je bont en blauw omdat het uniek is en vervolgens durf je er niet mee te rijden. Dan koop ik liever een met een redelijke km-stand en ga er lekker van genieten. Geldt dus ook voor horloges, ik koop liever een nette gebruikte (of een barrel en knap die op) en ga ervan genieten!

1 like

Ik zou deze meteen kopen voor dat geld. Zoek maar eens een tweede

Het grote nadeel aan NOS kopen.

De seconde dat je hem om je pols doet heb je 3 mille weggepist. Safequeens ben ik geen fan van als ze niet ‘zo’ zeldzaam zijn.

Los van de kosten en het ‘je kan hem eigenlijk niet dragen’ vind ik het wel echt een geniale vondst.

Ik heb twee jaar geleden een 105.002 gekocht voor 6K en daarvoor een jaar later ook weer verkocht. AWCO verkocht toen ook een 105.002 voor rond 7K. Ik betwijfel of ze in 1 jaar 10K zijn gestegen.

1 like

Twee jaar terug inderdaad…

Zijn in een half jaar tijd alleen al verdubbeld…

Die 105.002 had je o.a. ook hier op het forum te koop staan toch? Zonder stalen band voor 5500,- meen ik?

Klopt.Hier goedkoop aangeboden, maar zoals te doen gebruikelijk buiten het forum verkocht. Een makke aan dit forum, voor echt bijzonder spul is weinig animo.

1 like

it’s an acquired taste en de liefde voor bijzondere vintage exemplaren lijkt hier op het forum soms niet heel groot ja. Maar ook bij mij begint het te komen hoor