Van m’n schoonvader een paar vintage horloges meegekregen; ‘te leen’, zeg maar. Meeste niet heel spannend. Twee merken die ik niet ken, waarvan een op zich wel aardig, een Seikootje 5, een vintage Prisma. Deze Omega wilde ik hier even posten. Weet niet heel veel van Omega. Maar hier op 't forum zit volgens mij wel wat Omega-kennis. : ) Teruggerekend moet m’n schoonvader 'm zo eind jaren '60 hebben gekregen van m’n schoonmoeder. Lag al ruim dertig jaar in la ergens op zolder. Ik vind de wijzerplaat heel cool en ook de cushion case vind ik super. Verder heeft ie een gesigneerde kroon. Caseback ook even gefotografeerd. Mijn eerste vraag. Is dit een echte en originele? En verder, hoe interessant is deze? Zat te denken om 'm aan een natootje te hangen en af en toe 'ns te dragen.
Ja, denk zeker dat ie een service kan gebruiken. En een schoonmaakbeurt ook, trouwens.'ns kijken of we 'm ook van een nieuw glaasje kunnen laten voorzien.
Leuk en origineel. Goudkleurig is vaak wat minder geliefd, maar de crosshair en dit wijzertype (needle hands geloof ik) zijn wel weer leuk. De aanduiding op de achterkant vertelt je dat het uurwerk er via de glaszijde uitgaat. Ik zou deze zeker laten opknappen, leuk ding.